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 Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a BMW Csoport a nemzetközi porondon csökkenő értékesítési számok ellenére is duplázni tudta tisztán elektromos autóinak eladásait. Azt már tegnap délelőtt a cég hazai képviseletének évindító tájékoztatóján tudtuk meg, hogy a magyar piac nem igazán mozog együtt a nemzetközi trendekkel. Duplázta a villanyautó eladásait a BMW Csoport 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 2022-ben a régióban és Magyarországon is több autót adtak el, mint az azt megelőző évben. A 111.524 darabos teljes hazai újautó értékesítésből (8,5 százalékos visszaesés 2021-hez képest) a prémium szegmens 15.622 járművel vette ki a részét (14 százalék). Ebből 4785 darabon volt BMW logó, míg 482 tartozott a Mini márkához. Ezekkel a számokkal a szegmensből a két márka 30,6 illetve 3,1 százalékot tett ki, és 18 illetve 5 százalékot tudott növekedni a 2021-es évhez képest. A legnépszerűbb típus az X5-ös volt, amiből 861 db talált gazdára 2022-ben Magyarországon, ezt 607 darabbal a 3-as sorozat illetve 491 példánnyal az 5-ös sorozat követte a toplistán. A nemzetközi trenddel ellentétben a plugin hibrid hajtáslánc népszerűsége tavaly nőtt hazánkban, így 44%-os növekedéssel 769 ilyen autó került átadásra. A tisztán elektromos járművek bár darabszámban még nincsenek ezen a szinten, de a növekedés üteme jól mutatja, hogy a BMW vásárlók is egyre bátrabban kezdik elengedni a belsőégésű motorokat. 2022-ben 550 teljesen elektromos autót adott el Magyarországon a BMW Csoport (62%-os növekedés), amiből 81 volt Mini, 469 pedig BMW. A legnépszerűbbnek a gyártó csúcsmodellje, az iX bizonyult. Ebből 167 darabot értékesítettek, míg a második legkeresettebb iX3-ból 117-re került hazai zöld rendszám. A BMW Csoport számára releváns piacon tavaly 1789 tisztán elektromos autó fogyott Magyarországon. Ebből 579 darab volt Tesla (33,4 százalékos részesedés), 469 darab BMW (26,2 százalékos részesedés), 449 pedig Mercedes (25,1 százalékos részesedés) gyártmányú. Elektromos autó teszt: MINI Cooper SE Miniből tavaly több fogyott (482), mint bármikor korábban. Ebből 81 darab volt tisztán elektromos Mini Cooper SE (16,8 százalék), 48 darab pedig Cooper SE Countryman ALL4 (10 százalék). Az elektromosított hajtáslánc részaránya így a márkán belül megközelítette a 27%-ot. A BMW Motorrad 636 járművet értékesített idehaza, ami 3,5%-os visszaesés. Ebből 104 db tartozott az 500 cm3 alatti kategóriába, és ezen belül 16 példányt tett ki a tisztán elektromos CE 04 értékesítés. A cég beszámolója szerint ennek a duplája is elment volna, így sejthető hogy ezt a vonalat is az ellátási lánc problémái korlátozták. Elektromos motor teszt: BMW CE-04 A BMW célkitűzése, hogy nemzetközi szinten a tavalyi 10,3 százalékról 15 százalékra növelje a teljesen elektromos autók arányát az értékesítésben, és ez a célérték a magyar piacra is érvényes. Ehhez változatlan teljes darabszám mellett is közel 50 százalékkal kell növelni a villanyautó eladásokat idén. A cél eléréséhez vélhetően nagy segítséget jelent majd a hazai piacra most megérkező i7 és iX1, és talán az év későbbi szakaszában érkező i5 és tisztán elektromos Mini is. A 2023-as év egyik sikermodellje lehet a BMW i7, ami az új hetes sorozat tisztán elektromos változata. Ezzel a meghajtással a típusból eddig többet rendeltek a vásárlók (pontos darabszámokat nem osztottak meg a sajtóval), mint bármelyik másik meghajtásból, bár az igazsághoz hozzá kell tenni, hogy ez a rendelési lista nyílt meg legelőször. A tesztautó már itt van Magyarországon, így hamarosan alaposan ki is tudjuk majd próbálni. A sajtóesemény alkalmából az Operaház előtt kiállított példány viszont nagyon jól megmutatta, hogy az iX-hez hasonlóan a BMW i7 is sokkal-sokkal jobban néz ki a valóságban, mint a képeken. Az új hetes sorozat legolcsóbb tagja a 740d xDrive lesz, amiért extrák nélkül 40.060.000 forintot kell kifizetni, míg a tisztán elektromos változat minimum 52.124.000 forintba kerül. Bemutatkozott a BMW i7 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!