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 A Volkswagen lerántotta a leplet az ID.3 elektromos modelljének frissített változatáról. Ahogyan azt az elmúlt hetekben, hónapokban megjelent hírmorzsák alapján vártuk, a ráncfelvarrás során a jármű hajtáslánca érintetlen maradt, a külső dizájn némileg megújult, az utastér azonban teljesen átalakult – sokak örömére. A wolfsburgi székhelyű vállalat vezetői korábban több alkalommal is hangsúlyozták, hogy a mintegy két és fél éve piacon lévő ID.3 első átfogó frissítése az ügyfelek visszajelzései szerint történik. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt fektettek az anyaghasználatra az utastérben a magasabb minőség érdekében. Az új ID.3 belseje a modern dizájnt és a fenntartható anyagokat ötvözi. A teljes utastér mentes az állati eredetű anyagoktól, az ajtókárpitokhoz és az üléshuzatokhoz például az Artvelours Eco mikroszálas anyagot használja a VW, amely 71 százalékban újrahasznosított anyagot tartalmaz. Ez egy másodlagos nyersanyag, amelyet a korábban legalább egyszer hulladékként ártalmatlanított műanyag újrahasznosításával nyernek. Az Artvelours Eco a megjelenése, tapintása és tartóssága tekintetében ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, mint a hagyományos új anyagok – írja közleményében a vállalat. A pilótafülke puha, habszivacsos felületei új tapintási élményt nyújtanak. Az átalakított belső ajtókárpitok is puhábbak és nagyobb felülettel rendelkeznek, a kontrasztos színű precíz varratok pedig tovább fokozzák a minőség érzetét. Külsőre nem történt drasztikus átalakulás, de néhány változtatásnak köszönhetően azért észrevehető, hogy átesett egy ráncfelvarráson a villanyautó. Az új ID.3 új lökhárítót és optimalizált légbeömlő nyílásokat kapott. A motorháztető most hosszabbnak tűnik, mert eltávolították a szélvédő alatti fekete csíkot, és az oldalsó süllyesztett részek még jobban kiterjesztik az elejét. A Volkswagen az első kerekek körül javított a légáramláson, s ezzel optimalizálta az aerodinamikát, de ennek valószínűleg nincs számottevő hatása a hatótávolságra. Hátul a módosított lámpák jelzik az ID.3 megújulását. A frissítés új funkciókat is hozott. A töltés egyszerűbb és még kényelmesebb lett az olyan alapfunkcióknak köszönhetően, mint például a Plug & Charge, amely során a jármű hitelesíti magát, és automatikusan elindítja a töltési folyamatot, amikor a töltőkábelt a rendszerrel kompatibilis töltőállomáshoz csatlakoztatják. Az intelligens útvonaltervező kiszámítja a töltési megállókat, hogy a lehető leggyorsabban el lehessen érni az úti célt, az akkumulátor töltöttségi szintje mellett figyelembe véve az aktuális forgalmi információkat és előrejelzéseket is. A töltési megállók dinamikus tervezése az egyes töltőállomások teljesítménye alapján történik, azaz az útvonaltervező két rövid, nagy teljesítményű töltési műveletet javasolhat egyetlen hosszú, kis teljesítményű töltési megállás helyett. Ezenkívül a rendszer érzékeli a foglalt töltőállomásokat – és eleve nem javasolja őket. Fontos újdonság, hogy az ID.3-ba bekerült a Volkswagen legújabb szoftvergenerációja, megnövelt rendszerteljesítménnyel, és éteren keresztüli frissíthetőséggel (OTA). A 13,4 centiméteres (5,3 hüvelykes) képátlójú kompakt vezetői kijelzőt a többfunkciós kormánykerék működteti. A konzol közepén kapott helyet a már szabványos 30,5 centiméteres (12 hüvelykes) érintőkijelző, melyen a navigációs rendszer, a telefonfunkciók, a média, a segédrendszerek és a járműbeállítások érhetők el. A vásárlók visszajelzései a menüstruktúra kialakítását is befolyásolták. Többek között az elrendezés is áttekinthetőbbé vált, a töltés menü pedig immár az érintőkijelző első szintjén kapott helyet. Az opcionális kiterjesztettvalóság-kijelző (AR head-up display) olyan információkat vetít a szélvédőre, mint a jármű sebessége és a dinamikus navigációs utasítások. A vezető számára úgy tűnik, hogy ez az információ 10 méterrel a jármű előtt található. Az opcionális Travel Assist immár elérhető az ID.3-ban is. A 0 km/h-tól a végsebességig tartó hosszirányú vezérlést biztosító adaptív tempomattal (ACC) és az oldalirányú vezérlést biztosító Lane Assist rendszerrel kombinálva ez a vezetőtámogató rendszer két jól bevált rendszerre épít. Az ID. család indulása óta több mint 600.000 villanyautót adott át ügyfeleinek a VW szerte a világon. A német márka termékpalettája jelenleg hat MEB padlólemezes modellből áll. Az új ID.3-at a zwickaui és drezdai helyszíneken kívül 2023 őszétől a wolfsburgi létesítményben is gyártásba viszik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!