A Volkswagen lerántotta a leplet az ID.3 elektromos modelljének frissített változatáról. Ahogyan azt az elmúlt hetekben, hónapokban megjelent hírmorzsák alapján vártuk, a ráncfelvarrás során a jármű hajtáslánca érintetlen maradt, a külső dizájn némileg megújult, az utastér azonban teljesen átalakult – sokak örömére.
A wolfsburgi székhelyű vállalat vezetői korábban több alkalommal is hangsúlyozták, hogy a mintegy két és fél éve piacon lévő ID.3 első átfogó frissítése az ügyfelek visszajelzései szerint történik. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt fektettek az anyaghasználatra az utastérben a magasabb minőség érdekében. Az új ID.3 belseje a modern dizájnt és a fenntartható anyagokat ötvözi.
A teljes utastér mentes az állati eredetű anyagoktól, az ajtókárpitokhoz és az üléshuzatokhoz például az Artvelours Eco mikroszálas anyagot használja a VW, amely 71 százalékban újrahasznosított anyagot tartalmaz. Ez egy másodlagos nyersanyag, amelyet a korábban legalább egyszer hulladékként ártalmatlanított műanyag újrahasznosításával nyernek. Az Artvelours Eco a megjelenése, tapintása és tartóssága tekintetében ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, mint a hagyományos új anyagok – írja közleményében a vállalat.
A pilótafülke puha, habszivacsos felületei új tapintási élményt nyújtanak. Az átalakított belső ajtókárpitok is puhábbak és nagyobb felülettel rendelkeznek, a kontrasztos színű precíz varratok pedig tovább fokozzák a minőség érzetét.
Külsőre nem történt drasztikus átalakulás, de néhány változtatásnak köszönhetően azért észrevehető, hogy átesett egy ráncfelvarráson a villanyautó. Az új ID.3 új lökhárítót és optimalizált légbeömlő nyílásokat kapott. A motorháztető most hosszabbnak tűnik, mert eltávolították a szélvédő alatti fekete csíkot, és az oldalsó süllyesztett részek még jobban kiterjesztik az elejét. A Volkswagen az első kerekek körül javított a légáramláson, s ezzel optimalizálta az aerodinamikát, de ennek valószínűleg nincs számottevő hatása a hatótávolságra. Hátul a módosított lámpák jelzik az ID.3 megújulását.
A frissítés új funkciókat is hozott. A töltés egyszerűbb és még kényelmesebb lett az olyan alapfunkcióknak köszönhetően, mint például a Plug & Charge, amely során a jármű hitelesíti magát, és automatikusan elindítja a töltési folyamatot, amikor a töltőkábelt a rendszerrel kompatibilis töltőállomáshoz csatlakoztatják.
Az intelligens útvonaltervező kiszámítja a töltési megállókat, hogy a lehető leggyorsabban el lehessen érni az úti célt, az akkumulátor töltöttségi szintje mellett figyelembe véve az aktuális forgalmi információkat és előrejelzéseket is. A töltési megállók dinamikus tervezése az egyes töltőállomások teljesítménye alapján történik, azaz az útvonaltervező két rövid, nagy teljesítményű töltési műveletet javasolhat egyetlen hosszú, kis teljesítményű töltési megállás helyett. Ezenkívül a rendszer érzékeli a foglalt töltőállomásokat – és eleve nem javasolja őket.
Fontos újdonság, hogy az ID.3-ba bekerült a Volkswagen legújabb szoftvergenerációja, megnövelt rendszerteljesítménnyel, és éteren keresztüli frissíthetőséggel (OTA). A 13,4 centiméteres (5,3 hüvelykes) képátlójú kompakt vezetői kijelzőt a többfunkciós kormánykerék működteti. A konzol közepén kapott helyet a már szabványos 30,5 centiméteres (12 hüvelykes) érintőkijelző, melyen a navigációs rendszer, a telefonfunkciók, a média, a segédrendszerek és a járműbeállítások érhetők el. A vásárlók visszajelzései a menüstruktúra kialakítását is befolyásolták. Többek között az elrendezés is áttekinthetőbbé vált, a töltés menü pedig immár az érintőkijelző első szintjén kapott helyet.
Az opcionális kiterjesztettvalóság-kijelző (AR head-up display) olyan információkat vetít a szélvédőre, mint a jármű sebessége és a dinamikus navigációs utasítások. A vezető számára úgy tűnik, hogy ez az információ 10 méterrel a jármű előtt található. Az opcionális Travel Assist immár elérhető az ID.3-ban is. A 0 km/h-tól a végsebességig tartó hosszirányú vezérlést biztosító adaptív tempomattal (ACC) és az oldalirányú vezérlést biztosító Lane Assist rendszerrel kombinálva ez a vezetőtámogató rendszer két jól bevált rendszerre épít.
Az ID. család indulása óta több mint 600.000 villanyautót adott át ügyfeleinek a VW szerte a világon. A német márka termékpalettája jelenleg hat MEB padlólemezes modellből áll. Az új ID.3-at a zwickaui és drezdai helyszíneken kívül 2023 őszétől a wolfsburgi létesítményben is gyártásba viszik.