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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A Volkswagen lerántotta a leplet az ID.3 elektromos modelljének frissített változatáról. Ahogyan azt az elmúlt hetekben, hónapokban megjelent hírmorzsák alapján vártuk, a ráncfelvarrás során a jármű hajtáslánca érintetlen maradt, a külső dizájn némileg megújult, az utastér azonban teljesen átalakult ­– sokak örömére.

A wolfsburgi székhelyű vállalat vezetői korábban több alkalommal is hangsúlyozták, hogy a mintegy két és fél éve piacon lévő ID.3 első átfogó frissítése az ügyfelek visszajelzései szerint történik. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt fektettek az anyaghasználatra az utastérben a magasabb minőség érdekében. Az új ID.3 belseje a modern dizájnt és a fenntartható anyagokat ötvözi.

A teljes utastér mentes az állati eredetű anyagoktól, az ajtókárpitokhoz és az üléshuzatokhoz például az Artvelours Eco mikroszálas anyagot használja a VW, amely 71 százalékban újrahasznosított anyagot tartalmaz. Ez egy másodlagos nyersanyag, amelyet a korábban legalább egyszer hulladékként ártalmatlanított műanyag újrahasznosításával nyernek. Az Artvelours Eco a megjelenése, tapintása és tartóssága tekintetében ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, mint a hagyományos új anyagok – írja közleményében a vállalat.

A pilótafülke puha, habszivacsos felületei új tapintási élményt nyújtanak. Az átalakított belső ajtókárpitok is puhábbak és nagyobb felülettel rendelkeznek, a kontrasztos színű precíz varratok pedig tovább fokozzák a minőség érzetét.

Külsőre nem történt drasztikus átalakulás, de néhány változtatásnak köszönhetően azért észrevehető, hogy átesett egy ráncfelvarráson a villanyautó. Az új ID.3 új lökhárítót és optimalizált légbeömlő nyílásokat kapott. A motorháztető most hosszabbnak tűnik, mert eltávolították a szélvédő alatti fekete csíkot, és az oldalsó süllyesztett részek még jobban kiterjesztik az elejét. A Volkswagen az első kerekek körül javított a légáramláson, s ezzel optimalizálta az aerodinamikát, de ennek valószínűleg nincs számottevő hatása a hatótávolságra. Hátul a módosított lámpák jelzik az ID.3 megújulását.

A frissítés új funkciókat is hozott. A töltés egyszerűbb és még kényelmesebb lett az olyan alapfunkcióknak köszönhetően, mint például a Plug & Charge, amely során a jármű hitelesíti magát, és automatikusan elindítja a töltési folyamatot, amikor a töltőkábelt a rendszerrel kompatibilis töltőállomáshoz csatlakoztatják.

Az intelligens útvonaltervező kiszámítja a töltési megállókat, hogy a lehető leggyorsabban el lehessen érni az úti célt, az akkumulátor töltöttségi szintje mellett figyelembe véve az aktuális forgalmi információkat és előrejelzéseket is. A töltési megállók dinamikus tervezése az egyes töltőállomások teljesítménye alapján történik, azaz az útvonaltervező két rövid, nagy teljesítményű töltési műveletet javasolhat egyetlen hosszú, kis teljesítményű töltési megállás helyett. Ezenkívül a rendszer érzékeli a foglalt töltőállomásokat – és eleve nem javasolja őket.

Fontos újdonság, hogy az ID.3-ba bekerült a Volkswagen legújabb szoftvergenerációja, megnövelt rendszerteljesítménnyel, és éteren keresztüli frissíthetőséggel (OTA). A 13,4 centiméteres (5,3 hüvelykes) képátlójú kompakt vezetői kijelzőt a többfunkciós kormánykerék működteti. A konzol közepén kapott helyet a már szabványos 30,5 centiméteres (12 hüvelykes) érintőkijelző, melyen a navigációs rendszer, a telefonfunkciók, a média, a segédrendszerek és a járműbeállítások érhetők el. A vásárlók visszajelzései a menüstruktúra kialakítását is befolyásolták. Többek között az elrendezés is áttekinthetőbbé vált, a töltés menü pedig immár az érintőkijelző első szintjén kapott helyet.

Az opcionális kiterjesztettvalóság-kijelző (AR head-up display) olyan információkat vetít a szélvédőre, mint a jármű sebessége és a dinamikus navigációs utasítások. A vezető számára úgy tűnik, hogy ez az információ 10 méterrel a jármű előtt található. Az opcionális Travel Assist immár elérhető az ID.3-ban is. A 0 km/h-tól a végsebességig tartó hosszirányú vezérlést biztosító adaptív tempomattal (ACC) és az oldalirányú vezérlést biztosító Lane Assist rendszerrel kombinálva ez a vezetőtámogató rendszer két jól bevált rendszerre épít.

Az ID. család indulása óta több mint 600.000 villanyautót adott át ügyfeleinek a VW szerte a világon. A német márka termékpalettája jelenleg hat MEB padlólemezes modellből áll. Az új ID.3-at a zwickaui és drezdai helyszíneken kívül 2023 őszétől a wolfsburgi létesítményben is gyártásba viszik.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.