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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Magyarországon is bemutatkozott az MG4

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

Ma délelőtt hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon az MG4. Az AMTS kiállítás területén megrendezett partnertalálkozó és sajtótájékoztató keretében az MG márka hazai importőre lerántotta a leplet az importőr által a B szegmensbe sorolt, bár onnan méretei miatt felfelé kilógó autóról, ami a brit-kínai márka első tisztán elektromosan modellje lesz Magyarországon. A brand 10 hónapja mutatkozott be idehaza, akkor a Nyugat-Európában népszerű ZS EV modell is ott volt a színpadon, de a nagyobb piacokon elért siker mellett abból a modellből azóta sem jutott hazánkba eladható példány.

Az MG4-gyel ennek okán már sokkal óvatosabbak voltak a hazai képviseletet ellátó Duna Autónál, ugyanis a mostani bemutatót csak azután rendezték meg, hogy kirakodták a Magyarországnak szánt első 60 példányt a szlovéniai Koper kikötőjében. Így ezek az autók már biztosan eljutnak az ország 22 MG kereskedéseibe, és megindulhat a márka elektromos modelljeinek a forgalmazása is. A 4,287 m hosszú és 2705 mm tengelytávú autó a gördeszka padlólemeznek köszönhetően alacsony súlyponttal rendelkezik, és a kialakításnál ügyeltek arra, hogy az első és hátsó tengelyek között egyenlően legyen elosztva az autó tömege, ami jó vezethetőséget és stabilitást biztosít. A tágas utastérnek jót tesz, hogy az MSP (Modular Scalable Platform) elnevezésű alaprendszer az elfektetett akkucelláknak köszönhetően az egyik legvékonyabb a piacon. Az alig 110 mm-es magasságával kevesebb helyet foglal el az autó aljában, mint egy állított aluminium üdítős doboz. A vékony kialakítás ellenére az akkupakk természetesen aktív hőmenedzsmenttel is rendelkezik.

Az MG4 kétféle akkupakkal lesz kapható. A kisebb, 51 kWh-s (nettó 50,8 kWh) pakk lítium-vasfoszfát kémiát használ (104 cella sorba kötve), így nehezebb és nagyobb ugyan egységnyi energiatároló képességre vetítve, mint a lítiumion akkuk, viszont kevésbé érzékeny a teletöltésre, és várhatóan tartósabb is, mint a másik kémia. A 64 kWh-s változatba lítiumion akkumulátor (NCM, 104 cella sorba kötve) kerül, amiből 61,7 kWh használható fel az autó mozgatására. A kisebb akkus verziónál a fedélzeti töltő 6,6 kW-os (1 fázis), míg a nagyobb akkuhoz 11 kW teljesítményű (3 fázis) OBC jár. Egyenáramú (DC) töltőn a töltési maximum az 51 kWh-s akkunál 117 kW, míg a 64 kWh-s pakkot akár 135 kW-tal is lehet tölteni. Előbbinél 10%-ról 80%-ra 40 perc a töltési idő, míg utóbbinál ugyanerre elég 35 perc is. Sebesség terén a modellek között nincs különbség, mindegyik 160 km/h-ra van limitálva, viszont álló helyzetből a 100 km/h-s tempót a kisebb akkus 0,2 mp-cel rövidebb idő alatt éri el (7,7 mp a 7,9 mp helyett).

Az akkupakkok és a felszereltségi szintek nem variálhatók szabadon. A kisebb akkus modell csak a Family kivitelben érhető el, míg a 64 kWh-s pakkot csak a Comfort és a Luxury csomagban lehet „választani”. A hatótáv a három felszereltségi szintnél 350, 450 és 435 km az előbbi sorrendben.

Az MG4 tömege egészen kedvező, kisebb akkuval 1655, míg a nagyobbal 1685 kg. A 125 illetve 150 kW-os rendszerteljesítménynek, és a mindkét akkuméretnél elérhető 250 Nm-es nyomatéknak köszönhetően az MG4 akár 500 kg-os utánfutó vontatására is képes.

Az MG Pilot fantázianevű kettesszintű önvezetés/vezetői asszisztens (amikor az autó követi a sávot és a sebességet a beállított szinten, illetve a forgalomhoz igazodva tartja) mindhárom felszereltségi szinten jár az autóhoz, de a holttérfigyelést megvalósító hátsó radarokat csak a Luxury szinten építik be az autóba. Így a hátsó keresztirányú forgalmat, az ajtónyitáskor az érkező járművekre figyelmeztető illetve a sávváltáskor a forgalmat figyelő rendszert csak a legdrágább szintet választók kapják meg.

Szintén jár az autóhoz a V2L (Vehicle to Load) rendszer, amivel akár 2,2 kW-os fogyasztók is elláthatók váltakozó árammal egy konnektor segítségével, és az MG4 esetén a kulcsnélküli autónyitás illetve indítás sem feláras.

Az autónak egyelőre a kisebb akkus Family, illetve nagyobb akkus Comfort változatára van ár. Előbbi 12.899.000 forint, míg utóbbiért 14.399.000 forintot kérnek. A fehértől eltérő fényezés felára 150.000 Ft, a vevők pedig összesen 7 szín közül választhatnak. A legmagasabb felszereltségi szintű Luxury kivitel ára egyelőre még nem ismert.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.