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
auto

Megmenekülhet a Ford bezárásra ítélt német gyára

egyéb
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

A Ford Fiesta gyártása a napokban ér véget, a következő régi modell amit az amerikai márka európai üzletága nyugdíjaz az pedig a Focus lesz.

A típus gyártását két év múlva befejezik, és eredetileg úgy tervezték, hogy ekkor a gyárat is bezárják.

Új befektető

A németországi Saarlouis-ban található üzem sorsával már többször foglalkoztunk. Egyrészt azért, mert a Ford úgy döntött, hogy miután leállt a Focus gyártása, bezárnak a gyár kapui is, másrészt pedig azért, mert több vállalatot is hírbe hoztak már az üzem eladása kapcsán.

Az autógyártó korábban állítólag tárgyalt a BYD-val is, amely szerette volna az EU határain belül is megvetni a lábát, ám később ezt a kínai gyártó tagadta. Szó volt arról is, hogy esetleg nem autóipari vállalat veszi át az üzemet. Áprilisban arról olvastunk, hogy bár a Focus gyártását a terveknek megfelelően befejezik, és új modell nem érkezik a gyárba, a Ford 2032-ig garantálná 1000 munkavállaló foglalkoztatását. Az elmúlt hetekben azonban megelégelték a bizonytalanságot a dolgozók és sztrájkba kezdtek.

Haladékot kapott a Ford német gyára

Most jó hír érkezett, mégpedig nem pletyka szinten, hanem egyenesen a vállalat német gyáraiért felelős vezetőtől, Martin Sandertől. A szakember arról számolt be, hogy az autógyártó talált egy befektetőt, aki átvenné az üzemet, ám részleteket és a cég nevét még nem árultak el. A helyi média arról is beszámolt, hogy a szakszervezet információi szerint egyelőre csak egy szándéknyilatkozatot írtak alá, az érdeklődő – aki állítólag tényleg nem a BYD -, szeptemberben helyszíni szemlét tart majd és azon dolgoznak, hogy év végéig megszülethessen az üzlet.

A tárgyalások még folynak, és a cél az, hogy megmaradjon 2500 munkahely a városban – az üzem egykoron 5800 főt foglalkoztatott közvetlenül, de mostanra már csak 4500 munkavállalója van.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás