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
auto
2024. 05. 03. péntek

Nehéz szavakat találni a Nissan amerikai villanyautó eladásaira

elektromos autó piac

A Nissan villanyautós portfóliójának hanyatlását nagyon fájó szívvel nézzük, és egyelőre csak elszomorító híreket kaptunk Amerikából is.

Mi folyik itt?

A történet jobb megértéséhez, a teljes képhez fontos háttérinformáció, hogy az új amerikai villanyautós támogatás végre érezteti a hatását az országban, és az elektromos autók piaca 40 százalékos emelkedést mutat, elemzők szerint a 257 ezres első negyedév után, most a hatodik hónap végén valószínűleg átlépték a félmilliót (a tényleges adatokra még várni kell), idén pedig először egymillió fölé mehetnek a villanyautó eladások az országban.

Kennedy elnöknek tulajdonítják azt az amerikai idézetet, mondást, hogy az emelkedő dagály az összes hajót megemeli, ami ebben a kontextusban nagyjából annyit tesz, hogy a piac 40 százalékos bővülése elméletben minden szereplőnek jó kellene, hogy legyen. Persze az is igaz, hogy amíg egy márka elektromos modelljeinek, illetve leginkább akkuinak gyártása nem történik az országban, aligha lehetnek jogosultak vásárlóik a 7500 dolláros támogatásra.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Ezzel együtt is úgy néz ki, hogy a Nissan hajója léket kapott.

Míg a márka általánosságban jó negyed- és félévet zárt 33, illetve 25 százalékos emelkedéssel, a villanyautók piacán gyakorlatilag eltűntek a képernyőről.

Itthon is ritka látvány: Nissan Ariya Magyarországon.

A Nissan LEAF eladásai a negyedév során 42 százalékot, fél év alatt 44,5 százalékot estek, és az első hat hónapban összesen 4232 talált gazdára. Ez persze valahol érthető, hiszen a típus felett igencsak eljárt az idő.

Ennél nagyobb gond, hogy az új modell, az Ariya sem robbant be igazán – kérdés persze, hogy gyártási, vagy keresleti problémáról van-e szó.

Hat hónap alatt 5195 darab talált gazdára a Nissan újdonságából – ebből a második negyedév során 2335-öt adtak át, ami még az első negyedév számainál is alacsonyabb.

Így, ha igazak az 500+ ezres villanyautópiaci várakozások, akkor elmondható, hogy az egykori úttörő és éllovas mára már az amerikai elektromos piac kevesebb, mint 2 százalékát birtokolja.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.