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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

A Tesla és a Porsche nürburgringes háborúja a leggyorsabb elektromos szériaautója címért 2021 szeptembere óta tart, legutóbb idén júniusban számoltunk be a legújabb fordulatról, amikor a Model S Plaid új rekorddal tört borsot német riválisa orra alá. Az uralkodás idáig tartott, ám nem a Porsche vágott vissza – a Rimac ereszkedett le a „Zöld Pokolba”, de olyan lendülettel, hogy minden eddigi villanyautós futam bohóckodásnak tűnik ehhez képest.

A horvátok hiperautója, az 1400 kilowatt teljesítményű Nevera 7 perc és 5,298 másodperc alatt futott le egy teljes 20,8 kilométeres kört a Nürburgringen, azaz majdnem 20 másodpercet vert a Tesla Model S Plaid Track Pack legutóbbi rekordjára. Az eredményt független szervezetek is megerősítették, így ezennel a Neveráé a pálya legjobb körideje az elektromos hajtású szériaautók között. A Michelin Cup2R gumikkal felszerelt jármű a pálya rövidített, 20,6 kilométeres változatát 7 perc és 0,928 másodperc alatt teljesítette.

A volán mögött Martin Kodrić horvát versenypilóta ült, aki elmondta, hogy az egyik legnagyobb kihívást az időjárás jelentette, a rekordfutamhoz ugyanis sikerült kifogni azt a napot, amely alighanem az év eddigi legmelegebbje volt. Hozzátette, hogy a Nevera brutális sebessége azért is ennyire lenyűgöző, mert az autót eredetileg egy kényelmes hiper-GT-nek tervezték, legalább annyira utcai használatra, mint amennyire pályára.

Noha a Nevera rekordja valóban bámulatos a Tesla és a Porsche eddigi eredményeihez képest, a belsőégésű motors sportautók legyőzése még odébb van: a Mercedes-AMG One például 6:35,183-as idővel várja kihívóit.

A Rimac egyébként azon a napon jelentette be nürburgringes sikerét, amikor a kaliforniai Monterey Car Week rendezvényen bemutatta a Nevera egy különleges, limitált szériás változatát, mely a Nevera Time Attack nevet viseli, utalva a modell az idei évben felállított – nem is kevés – rekordjaira.

Az egyedi festésű és kárpitozású verzióból 12 példány készül, már mindet lefoglalták az ügyfelek.

Pályára engedték a horvát bestiát, 23 rekordot döntött meg

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.