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 Újabb kör kezdődhet a Porsche és a Tesla között a leggyorsabb szériagyártású villanyautó címéért, amelyet a híres német versenypályán, a Nürburgringen elért időeredményben mérnek. Most ismét Stuttgartban pattog a labda. Pofátlanság Lehet nem is futná most már a sokadik kört ez a történet, ha az amerikai kihívónak elég lett volna a Laguna Seca rekord, hiszen az mégiscsak egy amerikai versenypálya, meg aztán messze nem annyira híres mint a Zöld Pokol. Amiért a Tesla próbálkozásai különösen pofátlanok, az nem csak az, hogy egy német márkát próbál beelőzni egy német pályán, hanem azért is mert a Nürbrugring neve mára összeforrt a Porschéval, gyakorlatilag a márka felségterületének, egyik fejlesztési centrumának számít. Megdöntötte a Porsche rekordját a Tesla 2021 szeptemberében sikerült először a Model S-nek az új Plaid változattal megszerezni a címet 7 perc 35,5 másodperces idővel, amit a németek nem hagyhattak annyiban, és 11 hónappal később egy speciálisan felszerelt Taycan több, mint két másodpercet faragott ebből. Ismét a Porsche a legyorsabb a Nürburgringen A két márka hívei persze mindig megtalálják a magyarázatát, miért is „nem ér” a rivális győzelme – anno a Tesla Plaid nem a gyári alapfelszereltségnek számító gumikat és kormányt használt, a Taycan pedig egy olyan 13 ezer eurós Performance kit hardver és szoftvercsomagot kapott, ami csak később lett elérhető a vásárlóknak. De ettől még ami a pálya hivatalos statisztikájában szerepel az hivatalos rekord. Most ismét a Teslán volt a sor, hogy rátegyen még egy lapáttal, és az új, hasonlóan drága Model S Track Package bevezetése alkalmából újra kiküldték a tesztpilótát egy körre, amely nyolc másodpercet vert rá a Taycan idejére. Beat previous record by >8 seconds! pic.twitter.com/BLtZV9WGYM — Tesla (@Tesla) June 3, 2023 Ezután megint a németeknek kell megvédeniük a haza becsületét, a feladat pedig az, hogy 7 perc 25,2 alá szorítsák a Taycan köridejét. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!