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 Először tavaly november 30-án írtuk le egy cikkben, hogy Highland néven fut a következő generációs Model 3 fejlesztése, de azt, hogy a Tesla kisebbik szedánja majd valamikor alapjaitól újul meg már azóta lehetett tudni, hogy bemutatták a nyomásos öntéssel készülő vázelemeket a Model Y-ban. A sok kémfotó, pletyka és találgatás után ma hajnalban már elérhetővé is vált az újdonság. Kívül Az első képek alapján igaznak bizonyultak a korábbi lesifotók és renderek, mind az autó eleje, mind a hátulja megújult. Lesz több kép is a cikkben, de kezdjük egy promó videóval, ami a cég honlapján fogadja a vevőket: A kocsi orráról eltűnt a sokakat zavaró halszájnak csúfolt forma, és az autó megörökölte az új Roadster által kitaposott formavilágot. Megszűntek az első-oldalsó légbeömlők és a külön ködlámpa is. Forrás: Car Wow, YouTube Az új fényszórók is az új Roadsterre emlékeztetnek, új, keskenyebb formát és markánsabb nappali menetfényt, új LED csíkot kaptak. A kocsi farán is a legnagyobb újdonság az új lámpák dizájnja, egyébként nem sok minden változott. Az új hármas az új S-hez és X-hez hasonlóan hátul a logó helyett a cég nevét hordja a csomagtérajtóra rögzítve. Most már ott tartunk, hogy a Tesla is nosztalgiázik, hiszen ez az autógyártó kezdeti időszakát, az eredeti Roadtsert idéző dizájnelem. Forrás: Car Wow, YouTube Az új lámpák már teljes mértékben az ajtóba lettek integrálva, nincsenek kettévágva. Ez talán segít az előző széria egyik legszembeötlőbb illesztési hibáján, a két darabból álló lámpatest ugyanis a legritkább esteben illeszkedett tökéletesen. Az új, továbbfejlesztett aerodinamika 0,219-es Cd értéket eredményezett, ami a márka típusai között a legalacsonyabb, és ahogy azt majd később látni fogjuk, ez a hatótávra is jótékonyan hatott. A motortér és az első szélvédő találkozásánál elvégzett módosítások pedig a szélzajt is csökkentették. Forrás: Car Wow, YouTube Az új modellel két új szín is érkezik. A Model 3 megkapta a nagyobb testvéreknél bevezetett Ultra Red piros árnyalatot, a korábbi szürkét pedig egy új Stealth Grey váltotta. Mindkét új szín felára 780.000 forint, ami a piros esetén olcsóbb, mint korábban, a kék és a fekete pedig 500 ezerbe kerül. A fehérnek Európában továbbra sincs felára – Kínában a fekete az alapszín. Megújultak a felnik is, az alap Aero-t, egy új 18 colos Photon fantázianevű váltotta. Forrás: Car Wow, YouTube A 650 ezer forintos 19-es opció is új, Novának hívják. A nagy felni nemcsak drágább, de 7,5 százalékot megeszik a hatótávból is. Forrás: Car Wow, YouTube Belül Az utastér letisztultabb, mint valaha, az egykori fabetétek helyét szövet váltotta. A kabin kapott egy változtatható színű LED csíkot, megújult a középkonzol és a kormánykerék is. A középső képernyő mérete maradt, de a technika mögötte új, az LCD kávája keskenyebb, fényereje nagyobb, és gyorsabban reagál az érintésre. Az új Model 3 már a hátsó ajtóknál is dupla üvegezést kapott, és a vállalat több megoldással is csendesebbé tette a kabint. Az új anyagok nemcsak minőségibb érzetet keltenek, de jobban elnyelik a hangokat is, valamint az új futómű és az új abroncsok is hozzájárulnak ahhoz, hogy 20 százalékkal kisebb legyen az útról beszűrődő zaj. A külső változtatások és az új üvegezés 30 százalékkal csökkentette a szélzajt is. Továbbra is két belső szín közül választhatunk, az alap fekete mellett 460 ezerért fehér is elérhető, amely az üléseken és az ajtókárpit betétein jelenik meg. Az első ülések mostantól szellőztethetőek is – természetesen az egységes dizájn kedvéért mind az öt ülés perforációt kapott, de csak elöl süvít belőle a levegő. A kormány kapcsán is igaz volt a híresztelés, eltűntek a bajuszkapcsolók, és az S/X új Palladium frissítésnél bemutatott kapacitív megoldások vették át a helyüket, amelyeket valószínűleg eltart majd egy darabig megszokni. Jó hír, hogy a cég tanult a nagy testvérek bevezetésének hibájából, és a duda a megszokott helyén, a kormány közepén, a légzsák fedelében van – nem kell egy kis gombot keresgélni, nyugodtan bele lehet tenyerelni. A váltó is az S/X megoldását alkalmazza, azaz a kamerák alapján a kocsi magától tudja előre, vagy hátra akarunk menni, ám ha a döntését felül akarnánk bírálni, erre lehetőségünk van a képernyő bal oldalán található csúszkával. Hogy itt is beépítésre került-e az S/X vészhelyzetre tervezett megoldása a telefontöltő alá integrált kapacitív váltó-gombsor, azt nem tudjuk, de gyanítjuk, hogy igen. Az új középkonzol egyébként új tetőt is kapott, amelynek fogantyúja már nem műanyag, hanem alumínium. A két vezeték nélküli töltő mellett a kartámasz fedele alatt található egy 65 watt leadására képes USB-C csatlakozó is, ami már egy laptopnak is elég lehet. Forrás: Car Wow, YouTube A hátsó ülések állítólag szintén kényelmesebbek, és kicsit jobb a dőlésszögük is, de a hangrendszer is megújult. A kisakkus Tesla egy erősítőt és 9 hangszórót, a nagyakkus 17 hangszórót, két mélynyomót és két erősítőt kapott. A hátsó utasok megkapták az új Model S/X 8 colos kijelzőjét, amivel saját maguknak módosíthatják a klíma-zónájuk beállításait, de vezérelhetik a médiát is. Új specifikációk A gyártó a műszaki újdonságokról csak annyi árult el, hogy az alkatrészek 50 százaléka vadonatúj, így például a minden elemében átdolgozott felfüggesztés sokkal kényelmesebb és csendesebb is, mint elődje. A kocsi új Bluetooth és Wifi hardvereket is kapott, amelyek állítólag gyorsabbak és távolabbról is csatlakozni tudnak a lakás hálózatára, illetve a telefonra is. A korábbi egy darab helyett, immár két külön mikrofon van az utastérben, egy a sofőr, egy pedig az anyósülés előtti tetőkárpitba integrálva, így javulhat a hívások minősége. Az akkupakkokról hivatalos információ nincs, és egyelőre egymásnak ellentmondó információkat kaptunk. Kínai források szerint most már a Long Range verzió is LFP cellákkal készül, ám a Carwow azt az információt kapta, hogy a motorok és az akkupakkok változatlanok. Korábban már voltak rá jelek, hogy a CATL M3P celláinak bevezetése késhet, ám egyelőre ez mind csak találgatás. Az új aerodinamikának és gumiknak köszönhetően azonban még jobb lett az autó fogyasztása, így nőtt a hatótáv is. Az alap, 18 colos kerekekkel a kisakkus változat 554, a nagyakkus pedig 678 WLTP kilométert tud megtenni. Model 3 (Highland) Model 3 (Blue Star) Hatótáv (WLTP, km) 554 510 Gyorsulás (0-100 km/h, s) 6,1 6,1 Végsebesség (km/h) 201 225 Töltési csúcsteljesítmény (kW) 170 170 Ár (Ft) 17.846.900 17.846.900 A nagyakkus verzió mellől egyelőre hiányzik a sportváltozat, ám korábban azt hallottuk, érkezik majd egy az előzőnél még nagyobb teljesítményű Performance is. Ezt valószínűleg később mutatják be. Model 3 (Highland) Long Range Model 3 (Blue Star) Long Range Hatótáv (WLTP, km) 678 626 Gyorsulás (0-100 km/h, s) 4,4 4,4 Végsebesség (km/h) 201 233 Töltési csúcsteljesítmény (kW) 250 250 Ár (Ft) 21.346.900 21.346.900 Hogy végül megkapta-e az új Highland a présöntvényeket és a strukturális akkupakkot arról egyelőre nincs információnk, de mivel a frissítés egyik fő célja az olcsóbb gyárthatóság volt, így gyanítjuk hogy a vázszerkezet már az Y-hoz hasonló technológiával készül. Az autó dimenziói csak minimálisan változtak. Model 3 (Highland) Model 3 (Blue Star) Hossz (mm) 4720 4694 Szélesség tükrökkel / behajtva (mm) 2088/1933 2088/1933 Magasság (mm) 1441 1445 Hasmagasság (mm) 138 140 Csomagtér (első + hátsó, L) 682 649 Saját tömeg (kg) (Alap/Long Range/Performance) 1765/1828/- 1752/1830/1836 Az új model 3 már rendelhető, ára változatlan, a kiszállítások októberben kezdődnek meg. A Tesla, saját magára nem jellemző módon, most pár újságírónak, köztük a brit Car Wow csapatának megmutatta az autót már a premier előtt, így írásunkat az ő videójukkal zárjuk. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!