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
auto
2024. 07. 27. szombat

Két fontos kínai autógyártó is pénzügyi eredményt jelentett

üzlet

A Nionál nem biztos, hogy pezsgőt bontanak, de a BYD nyeresége hatalmasat nőtt.

Úgy tűnik nehezebb a prémium piac, mint a tömegtermékek értékesítése.

Nio

A Nio a prémium szegmensbe pozícionálja magát, akkucsere állomásaival, valamint bérelhető akkupakkjaival pedig egy érdekes extrát is kínál ügyfeleinek. Ennek ellenére az idei árháborúban egyelőre nem a nyertesek táborát erősítik.

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

A cég eladásai a tavaly év végi rekord után már hat hónapja esnek, most már a tavaly ilyenkori szint alatt járnak (-6%). Azonban mivel a gyártó az árverseny alól sem tudta teljesen kihúzni magát az autógyártás bevételei ennél is jobban, 24,9 százalékkal csökkentek év/év összehasonlításban, míg a teljes cég 14,8 százalékkal számlázott kevesebbet, és 8,77 milliárd jüan, nagyjából 1,2 milliárd árbevételt generált – olvasható ki a CnEVPost összefoglalójából, valamint a vállalat saját pénzügyi jelentéséből.

A Nio vesztesége rekord magasságba, 6 milliárd jüan, azaz 831 millió dollár fölé emelkedett, ami 120 százalékkal több, mint a tavaly ilyenkor elkönyvel mínusz. Ez egyébként még nagyobb beruházások, fejlesztések okán akár elfogadható is lenne, de sajnos az látszik, hogy maga az alaptevékenység, az autógyártás bruttó haszonkulcsa is 1 százalékra zsugorodott.

A Nio készpénztartaléka június végén 1,89 milliárd dollár volt.

A Deutsche Bank elemzői úgy kommentálták az eredményeket, hogy azok elmaradtak várakozásoktól. Mind az árbevétel, mind a bruttó haszonkulcs kevesebb volt, mint amit a piac várt. Ennél azonban rosszabb hír, hogy véleményük szerint úgy tűnik a cég nem fogja tudni fenntartani a beérkező megrendelések ütemét, mivel a várakozásoknál szerényebb harmadik negyedéves számokat jelez előre.

BYD

A BYD-nak már jobban sikerült az álmok építése.

A legnagyobb kínai autógyártó kizárólag tisztán elektromos és plug-in hibrid (NEV) autókat értékesít.

Az autógyártó a második negyedévben 703.561 NEV járművet adott el, amiből 700.244 volt személyautó. A tisztán elektromos modellek 50 százalékot (352.163 darab személyautó) tettek ki. A növekedés a teljes NEV palettán 98 százalékos volt tavalyhoz képest, azaz majdnem duplázott a márka. A bevételek 139,95 milliárd jüant, azaz 19,2 milliárd dollárt tettek ki, ami 67 százalékos növekedés év/év viszonylatban. az azért itt is szembeötlő, hogy a 98 százalékos darabszám emelkedés mellé „csak” 67 százalékos árbevétel növekedés járt, tehát valószínűleg az olcsóbb autókból fogyott több.

A Nioval ellentétben a BYD oszlopai nyereséget és nem veszteséget jelentenek a grafikonon, és ha a 6,84 milliárd jüan, azaz 936 millió dollár nem is döntötte meg az eddigi rekordot, azért szép eredmény. Különösen szembeötlő a 145 százalékos javulás a 2022-es számokhoz képest. Ennek megfelelően a cég bruttó haszonkulcsa is 18,72 százalékra emelkedettírja a CnEVPost összefoglalója a vállalat pénzügyi jelentéséről.

A szinte elengedhetetlen Tesla összehasonlításban továbbra is az látszik, hogy bár a bruttó haszonkulcs(18,7 vs. 18,2 százalék) és az árbevétel (19,2 vs 24,9 milliárd dollár) az amerikai riváliséhoz mérhető nagyságrendű, a BYD jóval kevésbé költséghatékony, és az adózott nyereség csak az árbevétel 4,8 százaléka, szemben a texasi vállalat 10,8 százalékos eredményével. Más szögből nézve, a BYD másfélszer annyi eladott autón a harmadát kereste, mint a Tesla.

Nem véletlenül szeretné a cég vezetője drasztikusan csökkenteni a 660 ezres alkalmazotti létszámot.

Úgy néz ki, rekord negyedévet hagyott maga mögött a BYD

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.