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 A brit Autocar tudott most meg részleteket a teljesen megújuló Volkswagen Transporter kisáruszállítóról, és túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a típus történetének legnagyobb változására lehet számítani 2024-ben. Még határozottabban szétválik majd a személy, illetve teherszállításra tervezett furgon, és érkezik a teljesen elektromos verzió is. Szétválnak A Volkswagen furgonjainak eddig is voltak személy, illetve áruszállító változatai, ám ezek a 6. és 7. generációval elkezdtek szétválni. A 2021 nyarán bemutatott T7 Multivan az MBQ Evo platformra épülve személyszállító kisbuszként készült, ami az utasok kényelmét helyezte előtérbe a teherautós jelleggel szemben. Ez a padlólemez legalább 14 típusnak az alapja, köztük van az Audi A3, a Skoda Octavia, a Volkswagen Passat, de a Ford Tourneo Custom is. Az első példányok 2022 márciusában kerültek az európai szalonokba. Ám a hetedik generációból nem készült áruszállító kiadás, ez a szegmens megmaradt a 6. generáció 2019-ben frissített 6.1-es kiadásán, és azt már tavaly november óta tudjuk, hogy utódja nem is a T7-estől származik majd, hanem Ford alapokat kap. Igazából nem is csak alapokat, hiszen konkrétan a Ford török gyárában fog készülni ahol a Transitokat is gyártják. A két jármű műszakilag teljesen azonos lesz, ám a kasztni és a beltér eltér majd. A két cég ráadásul állítólag kifejezetten markánsan eltérő formatervet talált ki – legalábbis erre utalt a németek kisáruszállítós részlegének vezetője, Carsten Intra, amikor a brit lapnak nyilatkozott. Volkswagen Transporter T6.1 A menedzser azt is megerősítette, hogy, bár az új Transporternek is lesznek kilencszemélyes, illetve két üléssoros személyszállításra is alkalmas változatai, ezek alapvetően más szegmenst céloznak meg, mint a Multivan, amely a komfortra és az utasok kényelmére helyezi a hangsúlyt. Intra azt sem rejtette véka alá, hogy Forddal való közösködésnek anyagi okai vannak. Mint elmondta, a személyszállító Multivannal szemben mások az elvárások, sokkal kényelmesebbnek kell lennie, ezért külön platform szükséges hozzá, ám egyszerűen túl költséges lett volna a viszonylag alacsony profittal működő kisáruszállítónak egy saját padlólemezt kifejleszteni. Volkswagen Transporter T7 Multivan A változás egyben azt is jelenti, hogy a California camper változat a jövőben nem a Transporter, hanem a Multivan alapjaira épül majd. Ikrek A rokoni viszony a Transporter és a Transit között annyira szoros lesz, hogy a Volkswagen a Ford teljes elektromos hajtásláncát és akkumulátorait is megkapja. Így az Autocar információi szerint a csúcsváltozat 380 kilométeres hatótávot és 215 lóerős motort kap majd, pont úgy, mint a Ford E-Transit. A motorok a hátsó kerekeket hajtják majd, szemben a mostani elsők, illetve összkerékhajtású T6.1 generációval. Bár hivatalos specifikációk még nincsenek, a lap azt várja, hogy marad a 125 kW-os töltés és a vontatási képességi is a Ford testvér tudásából. Természetesen a németek továbbra is kínálnak majd belsőégésű motoros és hibrid variánsokat is, ezek pedig szintén a Fordtól érkeznek, és szintén a török gyárban készülnek majd. Így készülnek a Ford elektromos kisáruszállítói Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!