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
auto

Hatalmas változás előtt áll a Volkswagen népszerű Transporter furgonja

elektromos teherautó
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

A brit Autocar tudott most meg részleteket a teljesen megújuló Volkswagen Transporter kisáruszállítóról, és túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a típus történetének legnagyobb változására lehet számítani 2024-ben.

Még határozottabban szétválik majd a személy, illetve teherszállításra tervezett furgon, és érkezik a teljesen elektromos verzió is.

Szétválnak

A Volkswagen furgonjainak eddig is voltak személy, illetve áruszállító változatai, ám ezek a 6. és 7.  generációval elkezdtek szétválni. A 2021 nyarán bemutatott T7 Multivan az MBQ Evo platformra épülve személyszállító kisbuszként készült, ami az utasok kényelmét helyezte előtérbe a teherautós jelleggel szemben. Ez a padlólemez legalább 14 típusnak az alapja, köztük van az Audi A3, a Skoda Octavia, a Volkswagen Passat, de a Ford Tourneo Custom is. Az első példányok 2022 márciusában kerültek az európai szalonokba. Ám a hetedik generációból nem készült áruszállító kiadás, ez a szegmens megmaradt a 6. generáció 2019-ben frissített 6.1-es kiadásán, és azt már tavaly november óta tudjuk, hogy utódja nem is a T7-estől származik majd, hanem Ford alapokat kap.

Igazából nem is csak alapokat, hiszen

konkrétan a Ford török gyárában fog készülni ahol a Transitokat is gyártják. A két jármű műszakilag teljesen azonos lesz, ám a kasztni és a beltér eltér majd.

A két cég ráadásul állítólag kifejezetten markánsan eltérő formatervet talált ki – legalábbis erre utalt a németek kisáruszállítós részlegének vezetője, Carsten Intra, amikor a brit lapnak nyilatkozott.

Volkswagen Transporter T6.1

A menedzser azt is megerősítette, hogy, bár az új Transporternek is lesznek kilencszemélyes, illetve két üléssoros személyszállításra is alkalmas változatai, ezek alapvetően más szegmenst céloznak meg, mint a Multivan, amely a komfortra és az utasok kényelmére helyezi a hangsúlyt. Intra azt sem rejtette véka alá, hogy Forddal való közösködésnek anyagi okai vannak. Mint elmondta, a személyszállító Multivannal szemben mások az elvárások, sokkal kényelmesebbnek kell lennie, ezért külön platform szükséges hozzá, ám egyszerűen túl költséges lett volna a viszonylag alacsony profittal működő kisáruszállítónak egy saját padlólemezt kifejleszteni.

Volkswagen Transporter T7 Multivan

A változás egyben azt is jelenti, hogy a California camper változat a jövőben nem a Transporter, hanem a Multivan alapjaira épül majd.

Ikrek

A rokoni viszony a Transporter és a Transit között annyira szoros lesz, hogy a Volkswagen a Ford teljes elektromos hajtásláncát és akkumulátorait is megkapja. Így az Autocar információi szerint a csúcsváltozat 380 kilométeres hatótávot és 215 lóerős motort kap majd, pont úgy, mint a Ford E-Transit. A motorok a hátsó kerekeket hajtják majd, szemben a mostani elsők, illetve összkerékhajtású T6.1 generációval.

Bár hivatalos specifikációk még nincsenek, a lap azt várja, hogy marad a 125 kW-os töltés és a vontatási képességi is a Ford testvér tudásából.

Természetesen a németek továbbra is kínálnak majd belsőégésű motoros és hibrid variánsokat is, ezek pedig szintén a Fordtól érkeznek, és szintén a török gyárban készülnek majd.

Így készülnek a Ford elektromos kisáruszállítói

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás