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 Az ID.3 jelentős ráncfelvarrása után most az ID.4/ID.5 testvérpár kapott pár kevésbé látványos, de annál fontosabb módosítást. Például kétféleképp is gyorsabb lett. Modernizálás A Volkswagen sajtóközleménye szerint megkezdték a rendelések felvételét az ID sorozat SUV tagjának frissített változataira, amelyek új, következő generációs infotainment rendszert, hatékonyabb és erősebb motorokat, valamint új akkucellákat kaptak. A vállalat egy új, nagyobb, 12,9 colos érintőképernyőt szerelt a két modellbe, amelyen az operációs rendszerük legújabb verziója fut. A gyártó szerint ennek sokkal intuitívebb lett a használata, pontosabb lett a beszédfelismeréssel működő asszisztense, és felhő alapú időjárási adatokkal, tőzsdei, valamint sporteredményekkel látták el. Végre megvalósult a felhasználók által egyik leggyakrabban kért fejlesztés is, és a képernyő alatti érintésérzékeny gombok háttérvilágítást kaptak, így a sötétben nem kell vakon kitapogatni őket. Még egy újítást kapott a beltér, ugyanis mostantól rendelhető egy 480 wattos, 10 hangszórós, külön mélynyomós Harman Kardon hangrendszer is a két modellhez. A vállalat a most gyártásba kerülő ID.7-nél mutatta be új, hatékonyabb és erősebb villanymotorjait, amelyeket most a szedán után elsőként az ID.4 és ID.5 páros Pro változatai kapnak meg. A hátsó kereket hajtó új motor teljesítménye 60 kilowattal, 210 kilowattra (286 LE) nőtt, a nyomaték pedig 310-ről 545 Nm-re módosult. A kétmotoros, összkerékhajtásos változat összteljesítményét is 210 kilowattban határozták meg, ami 15-tel több, mint korábban. A GTX sportmodellek is erősebb, 250 kW (340 LE) teljesítményű hajtásláncot kaptak, amelynek segítségével 5,4 másodperces gyorsulás érhető el. A GTX, valamint a Pro változatok végsebessége mostantól egységesen 180 km/h, a belépő szintű, 125 kW (170 LE) teljesítményű Pure verzióé pedig 160 km/h. A hatékonyabb motoroknak köszönhetően a különböző változatok hatótávja is megnőtt valamelyest, így az egymotoros ID.4 Pro 550 WLTP kilométert (+17 km), az ID.5 Pro pedig 556 WLTP kilométert (+11 km) tud mostantól megtenni. Az új motorok mellé frissített akkucellák is járnak – ezek kapacitása (Pro, GTX) azonban maradt nettó 77 kWh, és a hátsókerékhajtású változatok töltési csúcsteljesítménye is maradt 135 kW. Az összkerekes verziók esetében azonban 175 kW-ra nő a töltési teljesítmény, ami 10 perc alatt 178 km hatótáv visszatöltését teszi lehetővé – természetesen a megfelelő körülmények, töltöttség, akkuhőmérséklet és gyári fogyasztási adatok esetén. Bár erről a sajtóközlemény nem szól, úgy tudni, hogy a nagyakkus egy és kétmotoros autók töltési teljesítményének különbsége abból adódik, hogy más akkubeszállítótól más cellákkal készül a két verzió. A belépő ID.4 Pure 52 kWh-s akkuját mostantól 110 helyett 115 kilowattal lehet tölteni. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!