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
auto
2024. 10. 15. kedd

Tovább növelte elektromos eladásait a Volkswagen Csoport

elektromos autó piac
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

Megérkeztek a harmadik negyedéves értékesítési adatok a Volkswagen Csoporttól, és továbbra is szépen növekednek az elektromos autóik eladási számai.

Az élbolyhoz képest viszont jócskán nőtt a különbség.

Ez volt a csúcs?

A Volkswagen csoport és az elektromos modelljeik gyártása kapcsán az utóbbi időben csökkenő keresletről számolt be a sajtó, amelyet részben a német támogatási rendszer átalakítása magyarázhat. Az utóbbi hetekben legalább két villanyautó-gyárukban csökkenteni is kellett a termelést.

A harmadik negyedév során azonban ebből még semmit sem lehetett észrevenni, a csoport három hónap alatt 209.900 tisztán elektromos autót adott el a világon, ami 40 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Az eladási adatokból Európa 124 ezer darabbal vette ki a részét a harmadik negyedévben (+49%), amivel a csoport valószínűleg még mindig első a kontinensen. Az Egyesült államokban 71 százalékkal növekedtek eladási számaik, ám ez egyelőre még mindig csak 20.500 autót jelent, Kínában pedig 54.700 villanyautójuk fogyott. Jó hír, hogy míg az év első felében 1,6 százalékkal csökkentek a cég kínai eladásai, az árcsökkentések hatására a harmadik negyedévben 11 százalékos növekedés volt tapasztalható.

 

Az év első kilenc hónapjában több, mint 531 ezer elektromos autót adott el a csoport, ami 45%-os növekedés. Az is igaz ugyanakkor, hogy míg tavaly ilyenkor 216 ezer villanyautóval voltak lemaradva a BYD mögött, a hátrány most 517 ezer darab, a Teslához képest pedig 542 ezerről 792 ezerre nőtt a különbség.

Az első kilenc hónap regionális adatait az alábbi táblázatban foglaltuk össze. Éles szemű olvasóink valószínűleg észrevették, hogy az egyes régiók 2023-as összesített eredménye százzal több, a 2022-es pedig százzal kevesebb, mint a cég által közöl szumma - ez valószínűleg a kerekítések miatt jött ki így, de az is lehet valamelyik sort elírták a gyártó közleményében. Az eltérés mindenesetre elhanyagolható.

Hogy melyik márka hány villanyautót adott el régiónként azt nem közölték, de a Volkswagen Csoport így is sokkal transzparensebb a villanyautó eladásait illetően, mint sok más gyártó.

A legnépszerűbb típusok toplistáját is közreadta a vállalat.

A Volkswagen ID.6 számait, a korábbi gyakorlattól eltérően, most nem adta közre a vállalat.

A fentieket a féléves adatokkal összehasonlítva, 61 ezer ID.4/5, 40,7 ezer ID.3, 29,9 ezer Q4, 23,1 ezer Enyaq, 13,4 ezer Born, 9.9 ezer Taycan, és 2,3 ezer Q8 fogyott az elmúlt három hónapban. Kiemelkedő az ID.3 megugrása - a típus átesett egy frissítésen, Kínában pedig jelentősen csökkentették az árát.

A cég márkáinak eladásaiban talán túl sok magyarázni való nincs, egy adatot érdemes alaposabban szemügyre venni. A kishaszongépjármű kategóriába tavaly érkezett az ID. Buzz, amelynek sorozatgyártása júniusban kezdődött és a gyártósor kapacitása elvileg évi 130 ezer kisbuszra elég. Tavaly még csak 1700 példány kiszállítása sikerült, idén viszont már közel 20 ezernél járnak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.