Október 14-én legurultak a futószalagról a vadonatúj háromajtós Mini Cooper legelső példányai Kínában, a Spotlight Automotive Zhangjiagang városában található gyárában. A kizárólag tisztán elektromos meghajtással szerelt modellt innen szállítja a kínai, valamint a globális piacokra egyaránt a BMW és a Great Wall Motor (GWM) közös vállalkozása. Legalábbis egy ideig, merthogy a tervek szerint 2026-tól Oxfordban is gyártani fogják a villanyautót, így az idén 110 éves létesítmény átalakítását követően várhatóan az európai vásárlók kiszolgálása Angliából fog történni. Búcsút int a belsőégésnek a BMW oxfordi gyára A globális piaci bevezetés a jövő év első felében indul. Az új Cooper szeptember elején mutatkozott be frissített dizájnnal és teljesen új műszaki alappal, amit a kínaiak fejlesztettek. Az autó két hajtáskonfigurációban jelenik meg: a Mini Cooper E 135 kW/184 lóerő teljesítménnyel, 40,7 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorral, valamint 305 kilométer hatótávval várja a vásárlókat. Az SE változat ezzel szemben 160 kW-ot / 218 lóerőt kínál, energiáját pedig, mely több mint 400 kilométerre elég, egy 54,2 kWh kapacitású akkumulátorban tárolja. További részletek ebben a cikkünkben találhatók. Itt az új Mini Cooper A Spotlight Automotive zhangjiagangi gyárában egyébként évi 160.000 jármű összeszerelésére van kapacitás, és a háromajtós Cooper mellett itt készül majd egy elektromos crossover is, ami feltételezhetően a Mini Aceman lesz. Szeptemberben a Cooper mellett egy másik újdonságot is bemutatott a márka, mégpedig a Countrymant, amely szintén elérhető elektromos hajtással. Ez a modell Lipcsében fog készülni a BMW gyárában. Bemutatkozott a tisztán elektromos Mini Countryman Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!