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
auto

Model X hétköznapok #18: figyeld a guminyomást és vidd magaddal a pótkereked

villanyautózás a gyakorlatban
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

Ebben a sorozatban egy majdnem hétéves, több mint 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző epizódban azt elemeztem, hogy mennyivel fogyaszt többet a 600 kilós lakókocsiból és Teslából álló szerelvény a Tátrába menet, mint hazafelé. Ezúttal egy olyan téma kerül napirendre, ami nem csak Teslára és nem csak elektromos autóra vonatkozik: defektet kaptunk.

Model X hétköznapok #17: lakókocsival a Tátrába

Talán szerencsés vagyok, de legalább 20 éve nem volt defektem. A nyolccal ezelőtti  autómban (Toyota Prius) volt utoljára pótkerék, de az sem volt soha, egyetlen egyszer sem kivéve a csomagtér aljából, pedig bőven 200.000 km felett jár már az órája.

A Model X csomagtere hatalmas, de a kereke is…

A Teslához ugyan kaptam mankókereket ami egy kulturált táskában van az emelővel és egyéb tartozékokkal, de annyira hatalmas, hogy általában otthon van a garázsban. A rövid városi utakra minek vinni, ha messzire megyünk, akkor pedig szükség van a csomagtér minden literére.

Az októberi nyárias időjárást kihasználva Felsőtárkány közelében a Varró házhoz és vadasparkhoz kirándultunk, ahová enyhén szólva pocsék minőségű út vezet, talán ez is közrejátszhatott abban, hogy késő délután hazafelé indulva Andornaktálya közepén a Tesla kiírt egy piros üzenetet: „Az abroncslégnyomás nagyon alacsony. ÁLLJ. FÉLRE BIZTONS. – ell. lapos abroncsot”

Az ellenőrzés során valóban „lapos” volt a jobb hátsó abroncs. Tekintve, hogy pótkerekünk nincs, óvatosan átgurultunk a néhány kilométerre lévő benzinkúthoz, abban a reményben, hogy ha felfújjuk óvatosan még talán hazaérünk Miskolcra. Már pumpálás közben kiderült, hogy ez nem fog menni, gyorsan szökött a befújt levegő. Sok éve még motorral bevált egy defektjavító spray, benéztem a shopba, de nem árultak ilyesmit, így a Google következett. Természetesen egyetlen közeli gumiszerviz sem volt nyitva, mobil gumist legközelebb Gyöngyösön ajánlott a kereső.

Próba szerencse alapon felhívtam a legközelebbi gumiszervizt, ami Nagytályán volt. A vonal végén lévő úriember – miután elhadartam a helyzetet – nagyot sóhajtva annyit mondott: „Még itt vagyok, gyere, megvárlak.”

Nagyjából 5 kilométer állt előttünk, 3,5 barra pumpáltam a kereket és figyeltem a gyors nyomáscsökkenést a műszerfalon. 0,9 bar légnyomással fordultunk be az udvarba. A kerék leszerelése után sajnos egyből kiderült, hogy a gumi menthetetlen, itt utalnék vissza a pocsék, kátyús útra, melyen néhány órával korábban közlekedtünk. A gumiszerviz készletében szerencsére akadt még egy kissé hunyorítva használható levetett gumi, amivel nem száguldozva, de hazaértünk. A munkaidőn kívüli, hétvégi mentésért pedig mindössze 4000 forintot kértek, ezúton is köszönjük!

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.