Az Experimental név egy visszatérő elnevezés az Opel koncepcióautóinak sorában, amit 1965-ben egy Opel Experimental GT néven bemutatott modell nyitott. A következő Experimental tanulmányig azonban 2018-ig kellett várni, amikor a cég bemutatta az Opel Experimental GT X tanulmányt, aminek az arányai néhány évvel később az Opel Mokkán köszöntek vissza, egyes dizájnelemei pedig megtalálhatók a mai Opelek mindegyikén. Az új Opel Corsa Electric villámtesztjén Rüsselsheimben azonban nem ez a két tanulmányautó, hanem a szeptemberi müncheni (IAA) autókiállításon is kiállított új Opel Experimental Concept 2023 volt a főszereplő. 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 A nagyjából Astra méretű autó a tisztán elektromos meghajtásra optimalizált felépítésnek köszönhetően belül Insignia méretű teret kínál (bár a kiállított modell egyáltalán nem rendelkezett kidolgozott belső térrel). A fenntarthatóság jegyében nagy hangsúlyt kapott a hatékonyság, így az áramvonalas forma mellett az apró részletek is mind az alacsonyabb energiafelhasználást szolgálják. A gyönyörűen kidolgozott jármű természetesen távol áll attól, hogy utcai autó lehessen, így például az utastérbe való bejutás részleteinek a kidolgozásában sem vesztek el túlságosan a tervezők. De ez talán nem is baj, így műalkotásként tekinthetünk rá még akkor is, ha tudjuk, hogy az itt megrajzolt formák, ívek, törések vagy csak apró részletek a 2-3 év múlva piacra kerülő autókon is jelen lesznek. Az egyik legérdekesebb koncepció az Intelli 360 Vision, ami a külső tükröket és a vezetést egyébként is segítő kamerarendszereket válthatja valamikor a távolabbi jövőben. A C oszlop tetejére beépített apró kiszögellést határoló síkokba terveznek úgy kamerákat elhelyezni, hogy azokkal egyszerre lehessen biztosítani a külső tükrök funkcióját és az autó teljes környezetét mutató távlati nézetet. Így az A oszlop tövéből teljesen elhagyható a kameratartó nyúlvány, ami nem csak a használhatóságnak (nem vonzza a szemet), de a légellenállásnak is jót tesz majd. Újragondolták a Vizor koncepciót is, ami az egyszerű fekete panelből egy háromdimenziós alkotássá fejlődött, amiben szinte lebeg a háromdimenziós Opel embléma. Kétségtelenül látványos és mutatós, de ha az autógyártás ebbe az irányba megy tovább, akkor azt az autók vételára mellett a biztosítási díjakban is nagyon meg fogjuk érezni. Nem sokat beszéltek róla, de a koncepcióautó megalkotásakor már láthatóan gondolkodtak a gumikról leváló apró részecskék begyűjtésén és szűrésén. Az első sárvédők mögötti nyílásba például cserélhető részecskeszűrő került, amivel az ott átáramló, a kerekek felöl jövő levegőből kiszűrhetők az apró részecskék. Ugyanilyen betétek kerültek a kerekekbe is (kék háromszög keret) is, amivel valószínűleg a fékpor hasonló részecskéinek a mennyiségét tudják csökkenteni. A 23 colos kerekek mintája a speciális gumin is folytatódik, még nagyobbnak láttatva a kereket. A Goodyear által újrahasznosított alapanyagból készített gumi egyébként önmagában is egy műalkotás, még ha tudjuk is, hogy a valóságban teljesen használhatatlan lenne. A levegő áramlására mindenütt nagyon odafigyeltek, így az első és hátsó légterelők állása és mérete a sebességtől függően változhat, és az autóba hűtési céllal beengedett levegő aerodinamikai szerepével is számoltak. Hogy lesz-e olyan modell, amiben ezt a formát viszont látjuk, azt természetesen most még nem árulták el, de az egyes megoldások felbukkanására biztosan számítani lehet a 2025 után érkező típusok esetén. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!