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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Stellantis bejelentette a hat márkanév alatt forgalmazott kompakt, közepes és nagyméretű elektromos tehergépkocsik külső és belső megújulását, amely többek között nagyobb hatótávot, új infotainment rendszert, fejlettebb hőszivattyút jelent a Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper, a FIAT Professional Doblò, Scudo, Ducato, az Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano a Peugeot Partner, Expert, Boxer, valamint  Ram ProMaster EV modellek számára 2023 végéig.

A kompakt kategória hatótávja 330 kilométerre növekszik (+50 km). A 100 kW-os villanymotor teljesítmény, a 260 Nm-es nyomaték és a 130 km/h végsebesség nem változik. Akkumulátor kapacitást nem közöltek, így nem tudjuk, hogy a hatótáv növekedés csak a hatékonyság növelésének vagy nagyobb akkunak is köszönhető. A kompakt kisteherautó kategória korábban Stellantis csoport személyautóval azonos hajtásrendszert kaptak, így elképzelhető, hogy itt is az a bruttó 51 kWh-s (nettó 49 kWh-s) akkupakk biztosítja majd az energiaellátást, amelyet a nemrégiben általunk is kipróbált új Opel Corsa Electric is megkapott.

Villámteszt: új Opel Corsa-e

A közepes méretosztályban 350 kilométerre növekszik a maximális WLTP hatótáv, amelyhez az akku kapacitása a korábbiakban megszokott 50-75 kWh tartományban mozog.

A nagyméretű furgonok 110 kWh-s akkut kapnak, amely akár 420 km hatótávhoz is elegendő lehet, amely 30%-os növekedés. Az AC töltés 11 kW-os, a DC töltési teljesítmény maximuma 150 kW lesz, így a megfelelő teljesítményű gyorstöltőről kevesebb mint egy óra alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint.

A második generációs kisteherautók továbbfejlesztett regeneratív fékezést, téli körülmények esetén a hatótávot jobban optimalizáló hőszivattyús rendszert, valamint megújult, nagyobb méretű műszerfalat és 10 hüvelykes infotainment képernyőt kapnak, új felhasználói felülettel. A külső megújulás részeként alapfelszereltség lesz a LED világítótestek beépítése.

A kompakt kategóriában az alapfelszereltség esetén megjelenik infotainment képernyő helyett használható mobiltelefon dokkoló, amelybe behelyezhetjük a kijelzőként használandó okostelefonunkat. Ezt a megfelelő applikáció telepítését követően a kormánykeréken elhelyezett gombokkal lehet vezérelni.

Fejlődött a 2. szintű vezetéstámogató rendszer, már a legnagyobb furgonok is rendelkeznek majd többek között távolságtartós tempomattal, sávtartással, forgalmi dugóban segítő asszisztenssel is.

A jövő év közepére egyes modellek hidrogén üzemanyagcellás hatótávnövelővel is piacra kerülhetnek, amely a közepes kategóriában 400 kilométeres, a nagy furgonok esetében pedig akár 500 kilométeres hatótávot kínálhat, ötperces töltési idővel.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.