A török Koç Holding nyilvános közleményben jelentette be, hogy visszavonta a Forddal és az LG Energy Solutionnel kötött egyezményt egy közös akkumulátorgyártó vállalkozás létrehozásáról. A partnerek még tavaly februárban írták alá azt a nem kötelező érvényű megállapodást, amely szerint vegyesvállalatuk Európa egyik legnagyobb, elektromos hajtású haszongépjárművek számára termelő akkucellagyárát valósítaná meg Ankara közelében. A tervek szerint az új akkugyár 2026-tól kezdte volna meg a gyártást, kezdetben évi 25, később pedig akár 45 GWh kapacitással. Az LG-vel épít közös akkugyárat a Ford Ankarában 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 Közleményében a Koç Holding az elektromos átállás jelenlegi ütemére hivatkozik, és azt írja, az időzítés nem megfelelő egy cellagyárat célzó beruházáshoz. A cég hozzáteszi, hogy folytatja az elektromos járművek gyártásának támogatását a Ford Otosan kocaeli gyárában, és a villanyautó-piac dinamikájának függvényében újraértékelik az akkucellagyárra vonatkozó beruházás potenciális megvalósítását a jövőben. A Reuters értesülései szerint a partnerek közösen hozták meg a megállapodás visszavonásáról szóló döntést. Hogy pontosan milyen tényezők állnak azon piaci helyzet mögött, amely miatt számos nagyszabású elektromobilitási beruházást vonnak vissza, vagy napolnak el, arról ebben a cikkünkben írtunk. Na ugye megmondtam, hogy senkinek nem kell a villanyautó! Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!