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
auto
2024. 04. 27. szombat

Mégsem épül meg a Ford törökországi akkumulátorgyára

üzlet

A török Koç Holding nyilvános közleményben jelentette be, hogy visszavonta a Forddal és az LG Energy Solutionnel kötött egyezményt egy közös akkumulátorgyártó vállalkozás létrehozásáról. A partnerek még tavaly februárban írták alá azt a nem kötelező érvényű megállapodást, amely szerint vegyesvállalatuk Európa egyik legnagyobb, elektromos hajtású haszongépjárművek számára termelő akkucellagyárát valósítaná meg Ankara közelében. A tervek szerint az új akkugyár 2026-tól kezdte volna meg a gyártást, kezdetben évi 25, később pedig akár 45 GWh kapacitással.

Az LG-vel épít közös akkugyárat a Ford Ankarában

Közleményében a Koç Holding az elektromos átállás jelenlegi ütemére hivatkozik, és azt írja, az időzítés nem megfelelő egy cellagyárat célzó beruházáshoz. A cég hozzáteszi, hogy folytatja az elektromos járművek gyártásának támogatását a Ford Otosan kocaeli gyárában, és a villanyautó-piac dinamikájának függvényében újraértékelik az akkucellagyárra vonatkozó beruházás potenciális megvalósítását a jövőben.

A Reuters értesülései szerint a partnerek közösen hozták meg a megállapodás visszavonásáról szóló döntést. Hogy pontosan milyen tényezők állnak azon piaci helyzet mögött, amely miatt számos nagyszabású elektromobilitási beruházást vonnak vissza, vagy napolnak el, arról ebben a cikkünkben írtunk.

Na ugye megmondtam, hogy senkinek nem kell a villanyautó!

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.