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 Jót tett az elektromos autók értékesítésének az állami támogatási program februári indulása, ugyanis az idei év második hónapjában több új rekord is született a kiadott zöld rendszámokkal kapcsolatosan. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy a piacot nem csak a támogatás pörgette. Február végén 90.823 járművön szerepelt zöld alapszínű rendszám. Ebből 51.461 (56,6%) volt tisztán elektromos, míg 38.815 (42,7%) példányt tölthető hibridként tartanak nyilván. Elektromos motorkerékpárból a hónap végén 513 darab volt az utakon, miközben az egyéb nulla emissziós (praktikusan hidrogén üzemanyagcellás) járművek kategóriájába továbbra is csak 6 darabot sorolnak. Ez utóbbi adat szinte biztosan hibás, mert az 5 személyautó mellett 1 busz szerepel a BM által kiadott adatokban, miközben a tesztüzemben használt mindkét buszon ilyen rendszám szerepel. Február során az okmányirodák (legalább) 2594 zöld rendszámot adtak ki, ami 23,6%-kal több, mint az egy évvel korábbi, akkor szintén kiemelkedőnek számító adat. De ez a szám az eddig abszolút rekordnak számító 2022 márciusi 2252-es értéket is 15,2%-kal felülmúlva lett új rekord. A tisztán elektromos autók száma 1704 darabbal nőtt, ami szintén rekord, 12%-kal magasabb, mint az eddigi 1522 darabos legmagasabb érték 2021 decemberéből. Tavaly februárhoz képest még látványosabb, 35,5%-os a növekedés. A tisztán elektromos autók aránya az összes növekményen belül 65,7%-os, pedig a plugin hibridekre kiadott zöld rendszámok száma sem volt még soha ilyen magas. Összesen 872 darabbal nőtt az utakon a plugin hibridek száma, ami 6,5%-kal magasabb, mint a tavaly februári, egyébként mindeddig rekordnak számító 819-es adat. Datahouse által kiadott adatok alapján látszik, hogy nemcsak a zöld rendszámos autók, de úgy általában az új autók iránti kereslet is megugrott februárban, bár az emelkedés mértéke az összes új autó esetén kicsit alacsonyabb. Februárban 10.732 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami az egy évvel korábbi adathoz képest 10,3%-os növekedést jelent. A 2019-es, koronavírus előtti utolsó februárhoz képest (11.227) azonban még ez is 4,4%-os visszaesés. (A zöld rendszámos járművekről közölt fenti adatok az új autók mellett a használtként importált járműveket is tartalmazzák, így a Datahouse által közölt adatokkal közvetlenül nem összevethetők!) Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen Motorkerékpár 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2023. február 28. 317 37.019 19.684 10.257 5 27.396 39.889 67.285 2023. március 31. 352 38.420 20.253 10.433 5 28.154 41.312 69.466 2023. április 30. 372 39.386 20.739 10.574 5 28.761 42.318 71.079 2023. május 31. 392 40.513 21.316 10.684 5 29.478 43.435 72.913 2023. június 30. 408 41.386 21.874 10.829 5 30.024 44.489 74.513 2023. július 31. 434 42.266 22.479 11.008 5 30.632 45.574 76.206 2023. augusztus 31. 457 43.371 23.102 11.170 5 31.298 46.824 78.122 2023. szeptember 30. 468 44.558 23.648 11.348 5 31.907 48.138 80.045 2023. október 31. 476 46.008 24.293 11.456 5 32.624 49.653 82.277 2023. november 30. 483 47.414 24.916 11.615 5 33.378 51.076 84.454 2023. december 31. 491 48.533 25.496 11.700 6 34.001 52.247 86.248 2024. január 31. 498 49.757 26.109 11.834 6 34.654 53.575 88.229 2024. február 29. 513 51.461 26.853 11.962 6 35.486 55.337 90.823 forrás: BM A tisztán elektromos járművek között februárban is a személyautók száma nőtt a legnagyobb mértékben. A tisztán üzemelő buszflotta sajnos nem nőtt, de a teherautóflotta 102 darabbal, a vontatók állománya pedig 1 darabbal nőtt. A tisztán elektromos személyautók aránya a 4,2 milliós autóállományon belül nagyjából 1,1%. Dátum Járműtípus bontás az 5E kategórián belül Autóbusz Személygépkocsi Tehergépkocsi Vontató Összesen 2023. február 28. 154 34.688 2.165 12 37.019 2023. március 31. 156 35.984 2.268 12 38.420 2023. április 30. 166 36.891 2.317 12 39.386 2023. május 31. 184 37.935 2.382 12 40.513 2023. június 30. 205 38.727 2.442 12 41.386 2023. július 31. 205 39.560 2.489 12 42.266 2023. augusztus 31. 205 40.562 2.591 13 43.371 2023. szeptember 30. 205 41.643 2.696 14 44.558 2023. október 31. 205 42.984 2.805 14 46.608 2023. november 30. 205 44.301 2.894 14 47.414 2023. december 31. 206 45.342 2.971 14 48.533 2024. január 31. 206 46.507 3.030 14 49.757 2024. február 29. 206 48.108 3.132 15 51.461 forrás: BM Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!