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
auto
2024. 04. 23. kedd

Leszerelték az M3 autópályán a geleji pihenőben az északi oldalon az egyik 150 kW-os Shell Recharge töltőt, a déli oldalon pedig már egy éve nem működik az 50 kW-os töltő sem.

Az M3 autópálya meglehetősen hátrányos helyzetű a magyar gyorsforgalmi utak között elektromosautó-töltés szempontjából. Sokáig töltősivatagként emlegettük. Ma már azért ennyire nem rossz a helyzet, 50 kW-os töltők több pihenőben is megtalálhatók, másfél éve pedig örömmel osztottuk meg, hogy elkezdődött végre a nagyobb teljesítményű töltők telepítése is.

Jönnek végre a gyorsabb töltők Kelet-Magyarországra

A geleji pihenő egy ideális helyszín az M3 autópályán, mivel épp annak a szakasznak az utolsó (vagy első, attól függ merre közlekedünk) pihenőhelye, amely közös a Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc irányába autózók számára. A helyszín hátránya azonban, hogy csak nagy kerülővel lehet egyik oldalról a másikra átautózni, így mindenképp mindkét oldalon szükség lenne töltési lehetőségre.

Már egy éve nem működik a töltő a déli oldalon (fotó: 2020)

A déli oldalon a Shell egyik első magyarországi töltője található, melyet több mint 4 éve telepítettek. A kezdetekben ingyenesen, később 1925 forintos fix díjért, majd a Mobiliti applikációval használhatták a villanyautósok az 50 kW-os töltőoszlopot. Sajnos ez a töltőoszlop már egy éve nem működik.

Az északi oldal egyik oszlopán a kezdetektől piros üzenet jelezte, hogy nem üzemel (fotó: 2022)

Az északi oldalon (Budapest felé) 2022 nyarán kezdődött meg két 150 kW-os töltőoszlop telepítése, a bekapcsolásra a 2022-es év végén került sor, azonban a kezdetektől csak az egyik oszlop működött. A másik évekig kikapcsolva állt, a közelmúltban pedig le is szerelték.

Megkérdeztük a Shell illetékesét, hogy mikorra várható a déli oldalon egy éve nem működő töltőoszlop javítása, illetve az északi oldalon leszerelt oszlop visszahelyezése. Amennyiben választ kapunk, frissítjük a cikket.

Megnyíltak a Shell első Tescós töltői

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.