PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

660 km hatótáv hét személynek: itt az új elektromos Peugeot

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

Ma reggel bemutatkozott a Peugeot vadonatúj tisztán elektromos autója, a hétszemélyes E-5008-as, tovább bővítve a kínálatot azon nagycsaládos vásárlók számára, akik a tágas utastér mellett a modern megjelenést és egy alapvetően elektromosnak tervezett padlólemez műszaki előnyeit is fontosnak tartják.

A franciák újdonsága ugyanazt az STLA Medium platformot használja, mint kisebb testvére, az e-3008, ám az autó 25 centivel hosszabb (4,79 m), 5 centivel magasabb (1,69 m), tengelytávolsága 17 centivel hosszabb (2,9 m), a szélességük viszont azonos, 1,89 méter.

Az új E-5008 második üléssora csúsztatható ülésekkel biztosítja a modularitás és a kényelem tökéletes kombinációját. Az ülések háttámlái egymástól függetlenül öt pozícióba dönthetők. A harmadik üléssorhoz való hozzáférést az Easy Access rendszer segíti, mely lehetővé teszi a második sorban lévő ülések teljes megdöntését és egyidejű előrecsúsztatását.

Az üléselrendezés variálhatóságának köszönhetően a jármű kétszemélyes, ötszemélyes, és hétszemélyes kialakításban is használható. Amennyiben heten utaznak, 259 liter a csomagtér kapacitása, öt személy esetében 748 liter cuccot lehet elvinni, ha viszont csupán két fő ül az autóban, akár 1815 liter helyre is lehet pakolni.

A harmadik sor mögötti csomagtartó padlója megemelhető és függőlegesen elrakható az ülések mögé, így mélységben további hely szabadul fel további bőröndök és kézipoggyász elhelyezésére. A harmadik sor ülései alatti kb. 80 literes tárolóhely alkalmas arra, hogy a jobban féltett csomagokat elrejtsük a kíváncsi szemek elől.

Az utastér kialakítását már ismerhetjük az e-3008-ból, a műszerfalon ugyanaz a 21 colos hajlított képernyő látható. Ezt a műszerfal központi részén elhelyezett, teljesen testre szabható érintésérzékeny gombok, az i-Toggles egészítik ki. Az autóban elérhető lesz a vezetékmentes tükrözés az Apple CarPlay / Android Auto funkciókkal, ChatGPT alapú asszisztens, OTA frissíthetőség, valamint V2L funkció.

Az E-5008-ból több konfiguráció közül választhatnak a vásárlók. A kétkerékhajtású változatok 157 kW-os vagy 170 kW-os motorral és 345 Nm nyomatékkal érkeznek, míg a kétmotoros, összkerékhajtású verziók összesen 237 kW-ot kínálnak. Ebben az esetben az első tengelyre helyezett 157 kW-os motor 345 Nm nyomatékot ad, a hátsó 80 kW-os motor pedig 170 Nm nyomatékkal járul hozzá a gyorsításhoz.

Akkumulátormérettől függően 500, vagy akár 660 kilométer is lehet a modell hatótávolsága, de a pontos WLTP értékek még a jóváhagyásra várnak. Habár a Peugeot sajtóközleménye nem pontosítja, hogy az E-5008 mekkora aksikkal kerül piacra, a STLA Medium platform kapacitása maximálisan 98 kWh, míg az olcsóbb változatokat alighanem a 73 kWh-s aksival szerelik majd.

Alapfelszereltségként 11 kW-os három fázisú fedélzeti töltő jár az autóhoz, opcionálisan azonban 22 kW is választható. A DC töltés esetében 160 kW a plafon, ami ideális esetben 100 km hatótáv betöltését jelenti 10 perc alatt, a 20-80%-os feltöltés pedig körülbelül fél órát vesz igénybe.

Az új Peugeot E-5008 kizárólag a sochaux-i üzemben készül, az akkumulátorokat pedig az ACC douvrini gyárából kapja. A forgalmazás 2024 őszén kezdődik.

Villámteszt: Peugeot e-3008

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás