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 Ma reggel bemutatkozott a Peugeot vadonatúj tisztán elektromos autója, a hétszemélyes E-5008-as, tovább bővítve a kínálatot azon nagycsaládos vásárlók számára, akik a tágas utastér mellett a modern megjelenést és egy alapvetően elektromosnak tervezett padlólemez műszaki előnyeit is fontosnak tartják. A franciák újdonsága ugyanazt az STLA Medium platformot használja, mint kisebb testvére, az e-3008, ám az autó 25 centivel hosszabb (4,79 m), 5 centivel magasabb (1,69 m), tengelytávolsága 17 centivel hosszabb (2,9 m), a szélességük viszont azonos, 1,89 méter. Az új E-5008 második üléssora csúsztatható ülésekkel biztosítja a modularitás és a kényelem tökéletes kombinációját. Az ülések háttámlái egymástól függetlenül öt pozícióba dönthetők. A harmadik üléssorhoz való hozzáférést az Easy Access rendszer segíti, mely lehetővé teszi a második sorban lévő ülések teljes megdöntését és egyidejű előrecsúsztatását. Az üléselrendezés variálhatóságának köszönhetően a jármű kétszemélyes, ötszemélyes, és hétszemélyes kialakításban is használható. Amennyiben heten utaznak, 259 liter a csomagtér kapacitása, öt személy esetében 748 liter cuccot lehet elvinni, ha viszont csupán két fő ül az autóban, akár 1815 liter helyre is lehet pakolni. A harmadik sor mögötti csomagtartó padlója megemelhető és függőlegesen elrakható az ülések mögé, így mélységben további hely szabadul fel további bőröndök és kézipoggyász elhelyezésére. A harmadik sor ülései alatti kb. 80 literes tárolóhely alkalmas arra, hogy a jobban féltett csomagokat elrejtsük a kíváncsi szemek elől. Az utastér kialakítását már ismerhetjük az e-3008-ból, a műszerfalon ugyanaz a 21 colos hajlított képernyő látható. Ezt a műszerfal központi részén elhelyezett, teljesen testre szabható érintésérzékeny gombok, az i-Toggles egészítik ki. Az autóban elérhető lesz a vezetékmentes tükrözés az Apple CarPlay / Android Auto funkciókkal, ChatGPT alapú asszisztens, OTA frissíthetőség, valamint V2L funkció. Az E-5008-ból több konfiguráció közül választhatnak a vásárlók. A kétkerékhajtású változatok 157 kW-os vagy 170 kW-os motorral és 345 Nm nyomatékkal érkeznek, míg a kétmotoros, összkerékhajtású verziók összesen 237 kW-ot kínálnak. Ebben az esetben az első tengelyre helyezett 157 kW-os motor 345 Nm nyomatékot ad, a hátsó 80 kW-os motor pedig 170 Nm nyomatékkal járul hozzá a gyorsításhoz. Akkumulátormérettől függően 500, vagy akár 660 kilométer is lehet a modell hatótávolsága, de a pontos WLTP értékek még a jóváhagyásra várnak. Habár a Peugeot sajtóközleménye nem pontosítja, hogy az E-5008 mekkora aksikkal kerül piacra, a STLA Medium platform kapacitása maximálisan 98 kWh, míg az olcsóbb változatokat alighanem a 73 kWh-s aksival szerelik majd. Alapfelszereltségként 11 kW-os három fázisú fedélzeti töltő jár az autóhoz, opcionálisan azonban 22 kW is választható. A DC töltés esetében 160 kW a plafon, ami ideális esetben 100 km hatótáv betöltését jelenti 10 perc alatt, a 20-80%-os feltöltés pedig körülbelül fél órát vesz igénybe. Az új Peugeot E-5008 kizárólag a sochaux-i üzemben készül, az akkumulátorokat pedig az ACC douvrini gyárából kapja. A forgalmazás 2024 őszén kezdődik. Villámteszt: Peugeot e-3008 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!