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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

660 km hatótáv hét személynek: itt az új elektromos Peugeot

elektromos autó

Ma reggel bemutatkozott a Peugeot vadonatúj tisztán elektromos autója, a hétszemélyes E-5008-as, tovább bővítve a kínálatot azon nagycsaládos vásárlók számára, akik a tágas utastér mellett a modern megjelenést és egy alapvetően elektromosnak tervezett padlólemez műszaki előnyeit is fontosnak tartják.

A franciák újdonsága ugyanazt az STLA Medium platformot használja, mint kisebb testvére, az e-3008, ám az autó 25 centivel hosszabb (4,79 m), 5 centivel magasabb (1,69 m), tengelytávolsága 17 centivel hosszabb (2,9 m), a szélességük viszont azonos, 1,89 méter.

Az új E-5008 második üléssora csúsztatható ülésekkel biztosítja a modularitás és a kényelem tökéletes kombinációját. Az ülések háttámlái egymástól függetlenül öt pozícióba dönthetők. A harmadik üléssorhoz való hozzáférést az Easy Access rendszer segíti, mely lehetővé teszi a második sorban lévő ülések teljes megdöntését és egyidejű előrecsúsztatását.

Az üléselrendezés variálhatóságának köszönhetően a jármű kétszemélyes, ötszemélyes, és hétszemélyes kialakításban is használható. Amennyiben heten utaznak, 259 liter a csomagtér kapacitása, öt személy esetében 748 liter cuccot lehet elvinni, ha viszont csupán két fő ül az autóban, akár 1815 liter helyre is lehet pakolni.

A harmadik sor mögötti csomagtartó padlója megemelhető és függőlegesen elrakható az ülések mögé, így mélységben további hely szabadul fel további bőröndök és kézipoggyász elhelyezésére. A harmadik sor ülései alatti kb. 80 literes tárolóhely alkalmas arra, hogy a jobban féltett csomagokat elrejtsük a kíváncsi szemek elől.

Az utastér kialakítását már ismerhetjük az e-3008-ból, a műszerfalon ugyanaz a 21 colos hajlított képernyő látható. Ezt a műszerfal központi részén elhelyezett, teljesen testre szabható érintésérzékeny gombok, az i-Toggles egészítik ki. Az autóban elérhető lesz a vezetékmentes tükrözés az Apple CarPlay / Android Auto funkciókkal, ChatGPT alapú asszisztens, OTA frissíthetőség, valamint V2L funkció.

Az E-5008-ból több konfiguráció közül választhatnak a vásárlók. A kétkerékhajtású változatok 157 kW-os vagy 170 kW-os motorral és 345 Nm nyomatékkal érkeznek, míg a kétmotoros, összkerékhajtású verziók összesen 237 kW-ot kínálnak. Ebben az esetben az első tengelyre helyezett 157 kW-os motor 345 Nm nyomatékot ad, a hátsó 80 kW-os motor pedig 170 Nm nyomatékkal járul hozzá a gyorsításhoz.

Akkumulátormérettől függően 500, vagy akár 660 kilométer is lehet a modell hatótávolsága, de a pontos WLTP értékek még a jóváhagyásra várnak. Habár a Peugeot sajtóközleménye nem pontosítja, hogy az E-5008 mekkora aksikkal kerül piacra, a STLA Medium platform kapacitása maximálisan 98 kWh, míg az olcsóbb változatokat alighanem a 73 kWh-s aksival szerelik majd.

Alapfelszereltségként 11 kW-os három fázisú fedélzeti töltő jár az autóhoz, opcionálisan azonban 22 kW is választható. A DC töltés esetében 160 kW a plafon, ami ideális esetben 100 km hatótáv betöltését jelenti 10 perc alatt, a 20-80%-os feltöltés pedig körülbelül fél órát vesz igénybe.

Az új Peugeot E-5008 kizárólag a sochaux-i üzemben készül, az akkumulátorokat pedig az ACC douvrini gyárából kapja. A forgalmazás 2024 őszén kezdődik.

Villámteszt: Peugeot e-3008

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.