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
auto

660 km hatótáv hét személynek: itt az új elektromos Peugeot

elektromos autó
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

Ma reggel bemutatkozott a Peugeot vadonatúj tisztán elektromos autója, a hétszemélyes E-5008-as, tovább bővítve a kínálatot azon nagycsaládos vásárlók számára, akik a tágas utastér mellett a modern megjelenést és egy alapvetően elektromosnak tervezett padlólemez műszaki előnyeit is fontosnak tartják.

A franciák újdonsága ugyanazt az STLA Medium platformot használja, mint kisebb testvére, az e-3008, ám az autó 25 centivel hosszabb (4,79 m), 5 centivel magasabb (1,69 m), tengelytávolsága 17 centivel hosszabb (2,9 m), a szélességük viszont azonos, 1,89 méter.

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

Az új E-5008 második üléssora csúsztatható ülésekkel biztosítja a modularitás és a kényelem tökéletes kombinációját. Az ülések háttámlái egymástól függetlenül öt pozícióba dönthetők. A harmadik üléssorhoz való hozzáférést az Easy Access rendszer segíti, mely lehetővé teszi a második sorban lévő ülések teljes megdöntését és egyidejű előrecsúsztatását.

Az üléselrendezés variálhatóságának köszönhetően a jármű kétszemélyes, ötszemélyes, és hétszemélyes kialakításban is használható. Amennyiben heten utaznak, 259 liter a csomagtér kapacitása, öt személy esetében 748 liter cuccot lehet elvinni, ha viszont csupán két fő ül az autóban, akár 1815 liter helyre is lehet pakolni.

A harmadik sor mögötti csomagtartó padlója megemelhető és függőlegesen elrakható az ülések mögé, így mélységben további hely szabadul fel további bőröndök és kézipoggyász elhelyezésére. A harmadik sor ülései alatti kb. 80 literes tárolóhely alkalmas arra, hogy a jobban féltett csomagokat elrejtsük a kíváncsi szemek elől.

Az utastér kialakítását már ismerhetjük az e-3008-ból, a műszerfalon ugyanaz a 21 colos hajlított képernyő látható. Ezt a műszerfal központi részén elhelyezett, teljesen testre szabható érintésérzékeny gombok, az i-Toggles egészítik ki. Az autóban elérhető lesz a vezetékmentes tükrözés az Apple CarPlay / Android Auto funkciókkal, ChatGPT alapú asszisztens, OTA frissíthetőség, valamint V2L funkció.

Az E-5008-ból több konfiguráció közül választhatnak a vásárlók. A kétkerékhajtású változatok 157 kW-os vagy 170 kW-os motorral és 345 Nm nyomatékkal érkeznek, míg a kétmotoros, összkerékhajtású verziók összesen 237 kW-ot kínálnak. Ebben az esetben az első tengelyre helyezett 157 kW-os motor 345 Nm nyomatékot ad, a hátsó 80 kW-os motor pedig 170 Nm nyomatékkal járul hozzá a gyorsításhoz.

Akkumulátormérettől függően 500, vagy akár 660 kilométer is lehet a modell hatótávolsága, de a pontos WLTP értékek még a jóváhagyásra várnak. Habár a Peugeot sajtóközleménye nem pontosítja, hogy az E-5008 mekkora aksikkal kerül piacra, a STLA Medium platform kapacitása maximálisan 98 kWh, míg az olcsóbb változatokat alighanem a 73 kWh-s aksival szerelik majd.

Alapfelszereltségként 11 kW-os három fázisú fedélzeti töltő jár az autóhoz, opcionálisan azonban 22 kW is választható. A DC töltés esetében 160 kW a plafon, ami ideális esetben 100 km hatótáv betöltését jelenti 10 perc alatt, a 20-80%-os feltöltés pedig körülbelül fél órát vesz igénybe.

Az új Peugeot E-5008 kizárólag a sochaux-i üzemben készül, az akkumulátorokat pedig az ACC douvrini gyárából kapja. A forgalmazás 2024 őszén kezdődik.

Villámteszt: Peugeot e-3008

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.