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 Új, megnövelt hatótávolságú változatot vezet be az E-Transit elektromos modellcsaládjába a Ford Pro, az amerikai autógyártó haszongépjárművekre szakosodott üzletága. A vadonatúj típus nettó 89 kilowattórás akkumulátorral kerül gyártásba, hatótávolsága pedig elérheti az akár 402 kilométert. Ez mintegy 28%-os hatótávnövekedést jelent a jelenleg kapható, nettó 68 kWh-s változathoz képest, amely egyébként továbbra is a kínálat része marad. A nagyobb akkumulátoros változatban az alapfelszereltség része lesz az elsőként az E-Transit Custom modellben használt gőzbefecskendezéses hőszivattyú, mely hatékony kabinfűtést biztosít alacsony kinti hőmérsékletnél. A Ford mérnökei emellett a töltési teljesítményen is javítottak: az AC töltés plafonját 11 kW-ról 22 kW-ra emelték, egyenáramú hálózaton (DC) pedig a testvérének 115 kW-os teljesítménye helyett akár 180 kW-tal is képes tölteni. Ez azt jelenti, hogy 10 perc alatt akár 116 km hatótáv betölthető, 10%-ról 80%-ra pedig körülbelül 28 percig tart a töltés. A Ford Pro arra számít, hogy az E-Transit képességeinek továbbfejlesztése változatos felhasználási területekről vonz majd új ügyfeleket a céghez, ezért 19 modellváltozat átfogó választékát kínálja, beleértve az L3 és L4 hosszúságot, furgont, duplakabinos és alvázkabinos verziókat, és számos más kialakítást 3500 kg és 4250 kg össztömeg között. A maximális hasznos teherbírás 1460 kg és 1814 kg között alakul, a vontatási kapacitás pedig típustól függően akár 750 kg is lehet. A Ford közleményében hozzáteszi, hogy mind a standard változatra, mind a nagy akkumulátoros újdonságra immár kétéves/korlátlan futásteljesítményű szervizszolgáltatást kínál a korábbi egy helyett, ezzel segítve az ügyfeleket költségeik csökkentésében. További újdonság, hogy az E-Transitból immár minibusz változat is készül gyári átalakítással. A járműből többféle konfiguráció is elérhető lesz, de a legnagyobb szállítókapacitást választva 15-en tudnak majd utazni egyszerre. Az L3-as hosszúságú, 4250 kilós bruttó össztömegű E-Transit átalakítását a Ford partnere, az ISRI végzi Törökországban. A Ford Pro ezen felül egyéb különleges átalakítások lehetőségeit is kutatja, például egy kerekesszék-kompatibilis kialakítás is a tervek között szerepel. A nagy akkus E-Transit rendelése még az idén megnyílik, a kiszállítások azonban csak a jövő évben várhatók. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!