Kétmilliárd euróra rúgott az a megrendelés, amelyet most visszamondott a BMW az egyik legígéretesebb európai akkugyártónál, a Northvoltnál. Sajtóértesülések szerint a Samsung veszi át a skandináv cég helyét. Váltanak A BMW a Volkswagen és két befektetési bank mellett a svéd Northvolt egyik résztulajdonosa is. A közös európai projekt célja az volt, hogy a skandináv zöld energia segítségével környezetkímélő módon előállított akkuk legyenek a német villanyautókban, a bajorok pedig 2020-ban egy nagy összegű, kétmilliárd eurós megrendelést le is adtak a fiatal vállalatnál. A kiszállítások az idén, 2024-ben kezdődtek volna meg az eredeti bejelentés szerint.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 Az Automobilwoche értesülései szerint az akkucellák az iX és i4 modellekbe kerültek volna, a CATL és a Samsung SDI celláinak kiegészítéseként, vagy azok helyett – ezek a részletek már nem derültek ki. A lap azonban úgy tudja, a svéd cégnél gondok vannak a gyártási minőséggel, túl sok a selejt, ezért a BMW felbontotta a megállapodást. A Northvolt egyébként visszautasítja a minőségi problémákról szóló pletykákat. A német autós szaklap azt is tudni véli, hogy a kieső kapacitást a Samsung SDI pótolja, az autógyártásban gondot ez a váltás nem okoz. Fontos részlet az is, hogy a fiaskó nem érinti a Neue Klasse modelljeit, mert a debreceni autókat már eleve a CATL és az EVE akkucelláival tervezték. Nem véletlen, hogy mindkét akkugyártó új üzemet is épít Debrecenben. A BMW egyébként nem szakít teljesen a Northvolttal, maradnak az igazgatótanácsban, de az akkugyártó a jövőben a következő generációs cellák fejlesztésére koncentrál majd. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!