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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Július 16-tól egyes elektromos rollerekre és egyéb mikromobilitási eszközökre is kötelező felelősségbiztosítást kötni. A 25 kg feletti e-rollerekre ez a kötelezettség akkor vonatkozik, ha maximális sebességük meghaladja a 14 km/h-t, a 25 kg alatti járművekre pedig akkor, ha végsebességük 25 km/h feletti.

A kötelező biztosítás díja az általunk elvégzett kalkulációk szerint lakóhelytől és életkortól függően eltérő. Egy megyeszékhelyen élő 40 év feletti férfi megúszhatja 5000 forintból az éves díjat, egy budapesti tinédzser hölgy azonban 15-20.000 Ft feletti díjat is fizethet évente.

A biztosításközvetítők MTI-hez eljuttatott információi szerint az átlagdíj várhatóan 10.000 forint körül alakulhat. Budapesten a nagyobb kockázatok miatt többet kell fizetni, de a szolgáltatások díjai között jelentős a szórás. Egyes biztosítók többszázezres díjat adnak meg, de az insura.hu szerint ezek a biztosítók valószínűleg csak a díjhirdetési kötelezettségüket akarták letudni. A Netrisk szerint ők a kockázatoktól is tarthatnak, hiszen elektromos rollerrel akár több millió forintos kárt lehet okozni.

A közvetítők úgy vélik, hogy a piacot néhány társaság uralhatja, a Netrisk pedig azzal számol, hogy 3-4 társaság fedheti le a belföldi piacot. Magyarországon körülbelül 30-40 ezer elektromos rollert érinthet a biztosítási kötelezettség, és az Insura.hu adatai szerint mindössze 39 százalékuk fut a fővárosban vagy valamelyik megyeszékhelyen. A szerződők majdnem 80 százaléka 35 év feletti, tehát az elektromos roller nem csak a nagyvárosi fiatalok járműve.

Címlapkép: Mearth Technology at Pexels

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.