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 Musknak állítólag nem tetszett valami a prototípuson, és áttervezteti a csapattal. Októberben ránthatják le a leplet. Prototípus A Tesla eredetileg augusztus 8-án mutatta volna be a robotaxi prototípusát, ám a Bloomberg értesülései szerint ez két hónapot csúszik, és csak októberben leplezik le az autót. A hírügynökség értesülését a vállalat nem kommentálta, amiben semmi meglepő nincs, mert általában nem reagálnak a pletykákra, de elmaradt Musk szokásos cáfolata is az X-en, ami most valószínűbbé teszi a pletykát, mint általában. A csúszás oka állítólag az, hogy a tervező csapatot arra utasították, hogy gondoljon újra pár részletet a prototípuson, és két hónapot kaptak, hogy új példányokat gyártsanak a járműből. A csúszás, ha igaz, alapvetően persze lényegtelen. Az augusztusi premier egy prototípus, egy dizájn koncepció megmutatása, nem pedig a tényleges szolgáltatás kezdete lett volna. Az önvezető taxik szűk keresztmetszete nem az autó hardvere – egy ilyen prototípust bárki ki tud állítani pár hónap alatt –, hanem a szoftver. Bár a cég önvezető szoftvere az elmúlt 12 hónapban sokat fejlődött, még nem lehet teljes felügyelet nélkül az utcára engedni. Ahhoz először több ezer, vagy tízezer kilométernyi hibátlan működést lesz szükséges igazolni a hatóságok felé, miután majd valószínűleg valamelyik amerikai állam úgy dönt, engedélyezi a működést, a forgalomba helyezést. Ennek jelenleg még csak nyilvános céldátuma sincs. Egy Tesla robotaxi koncepció a 2023-as Musk életrajzi könyvből. Tényleg ilyen lesz? Forrás: Elon Musk by Walter Isaacson, Simon & Schuster. A jelenlegi várakozások szerint a Tesla robotaxija, amit lehet, hogy Cybercabnek hívnak, egy kétszemélyes, stílusjegyeiben a Cybertrucktól megoldásokat kölcsönző városi önműködő jármű lesz pedálok és kormány nélkül. Az is valószínű, hogy – eleinte legalábbis – a járművet megvenni nem lehet, a Tesla csak saját magának gyártja majd, és az autógyártó önállóan üzemelteti a szolgáltatást is, átlépve olyan köztes szereplőket, mint pl. az Uber. A Tesla önvezetésének koncepciója leginkább a skálázhatóságban tér el olyan szolgáltatóktól, mint a Cruise vagy a Waymo. Az autógyártó olyan önműködő autókat akar gyártani, amelyek drága szenzorok és egy csomagtartónyi még drágább számítógép nélkül működnek, ráadásul úgy, hogy nem csak egy-egy nagy felbontású térképekkel gondosan lemodellezett kiemelt városban, hanem bárhol használhatóak. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!