A részletek egyelőre nem teljesen ismertek, de az már biztos, hogy megvolt a Tesla Semi első olyan balesete, amely során ki is égett az elektromos kamion. Órákon keresztül hűtötték a roncsot, mire újra megnyitották az autópályát. Az ok: ismeretlen Sajtóbeszámolók szerint helyi idő szerint hétfőn hajnali fél négy körül letért az útról, majd a fáknak csapódott egy Tesla Semi, az amerikai autógyártó elektromos kamionja a Észak-Kaliforniában az I-80-as autópályán.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 A kamion a baleset során kigyulladt, és ki is égett – a tűzoltók délután 4-ig dolgoztak, mire elszállíthatónak minősítették a roncsot, amelyből gyakorlatilag csak az alváz egyes elemei maradtak felismerhetőek. Innentől kezdve a részletek azonban egyelőre bizonytalanok, a beszámolók egy része ellentmond egymásnak. Jelenleg az a legvalószínűbb feltételezés, hogy a nyergesvontató vontatmány nélkül volt úton, a tűz pedig azután keletkezett, hogy az autópálya melletti fáknak csapódott a jármű. Egyes beszámolók szerint személyi sérülés nem történt, mások azt írják, hogy a sofőrt kórházba szállították. A jó hír a szerencsétlenségben, hogy a tűz nem terjedt át a környező fákra, így nem lett belőle erdőtűz. A tűzoltóság úgy döntött, hogy nem próbál meg speciális eszközöket, vagy anyagokat bevetni, csak hűti az akkumulátort és a roncsot, illetve lokalizálja a tüzet. A Tesla Semiben 900 kWh körüli, 2170-es hengeres formátumú NCA kémiájú akkucellák vannak, amelyek a Giga Nevadában, a vállalat akkugyárában készülnek. A cellagyártó a Panasonic, a Tesla az akkupakk összeszerelésért felel. A Tesla Semi még nem rendelkezik a fejlesztés alatt álló FSD funkcióval, amelytől a gyártó a teljes önvezetést várja, és a legutolsó információk szerint egyelőre a sávtartóval ellátott Autopilot sem aktív a kamionokon. A kamiont már használja pár kiemelt észak-amerikai ügyfél, de ezen az útvonalon a Tesla saját flottájában is közlekednek, kész akkupakkokat és villanymotorokat, hajtóműveket szállítanak a Giga Nevadából a fremonti autógyárba. A mentési munkálatok után roncsot a Giga Nevadába szállították. A címlapkép forrása: NBC News /KCRA3, YouTube. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!