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
auto

Háromüléses luxussportautót villantott a Lotus

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

A Lotus tervezői elérkezettnek látták az időt arra, hogy a márka modellportfóliójára jellemző formavilágba friss motívumokat illesszenek be, és megalkották a The Lotus Theory néven jegyzett vadonatúj dizájnfilozófiát, amely minden jövőbeli Lotus alapjául fog szolgálni. A kínai Geely csoport tulajdonában lévő brit autómárka az intelligens és intuitív élményt kívánja ötvözni az érzéki, összekapcsolt, emberközpontú dizájnnal, valamint a cég teljesítményközpontú autók területén szerzett mérnöki tapasztalataival. Az eredmény pedig nem más, mint a Theory 1.

A gyönyörű tanulmányautót a legendás Lotus 49 Formula-1 autó inspirálta, és a versenysport mind a külső aerodinamikai elemekben, mind az utastérben visszaköszön. A háromüléses sportautónak központi vezetési pozíciója van, mindkét oldalon egy-egy utasüléssel a sofőr mögött. Az autó közepén elhelyezett vezetőülés biztosítja a vezető számára a lehető legjobb rálátást az előtte lévő útra, valamint könnyű hozzáférést nyújt az összes kezelőszervhez.

Az utastér különlegessége a MotorSkins-szel közösen fejlesztett, úgynevezett robotikus textil az üléseken és a kormányon, amely az autó mozgását érzékelve és arra reagálva tudja növelni a tapadást, vagy épp kommunikálni az utasokkal – például pulzálásokkal a kormány két oldalán, amikor a sofőrnek kanyarodnia kell.

Nyitott ajtókkal a Theory 1 egy kimondottan furcsa, denevérszerű formát ölt, ez pedig annak köszönhető, hogy a vállalat kifejlesztett egy szabadalmaztatott sportautó-ajtórendszert, amely hátrafelé nyíló és „wrap-up” kialakítása révén minden utas számára könnyű beszállást tesz lehetővé az autóhoz. Ezzel a Lotus a lehető legkisebb helyigényt tudta elérni, így szűk, akár 2,4 méter széles helyen sem kell a fényezésért aggódni.

A tanulmány egy körülbelül 986 lóerő teljesítményű, kétmotoros villanyautó, amely 2,5 másodperc alatt fel tud gyorsulni 0-ról 100 km/h-ra. Végsebessége 320 km/h, akkumulátorának kapacitása pedig 70 kWh, ami nagyjából 402 km hatótávolságot jelent a WLTP-ben mérve. A szuperkönnyű anyagok, mint például a cellulóz alapú üvegszál, újrahasznosított aprított szénszál, titán, újrahasznosított poliészter, és újrahasznosított alumínium jóvoltából a jármű kevesebb mint 1600 kilót nyom.

A Theory 1 koncepciót felkészítették a 4-es szintű önvezetésre, hardveres felszerelése négy LiDAR-t, hat nagy felbontású kamerát, valamint különböző milliméter hullámhosszú radarokat tartalmaz, amelyek együttesen 360 fokos képet hoznak létre a tájékozódáshoz.

Mindez azonban csupán a Lotus technológiai készletének és a vadiúj dizájnnyelvezet bemutatására szolgál, jelenleg nincs tervben a koncepció sorozatgyártása, de a rajta és benne felsorakoztatott megoldások a jövő modelljeiben felbukkanhatnak.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.