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 Ha helytállóak a helyi sajtó értesülései, hétfőig kapott határidőt a NIO, hogy megtegye végső ajánlatát az Audi brüsszeli gyárára. Ez lehet az utolsó reménysugár. Vámhatáron belül A NIO az egyik legambiciózusabb kínai autógyártó. A fiatal márka kifejezetten a prémium kategóriában indul és a nagy német hármas versenytársának tartja magát. Megkülönböztető ismérvük a fejlett technológia, a modern dizájn és az akkucsere program, amelynek segítségével a villanyautózást szándékoznak kényelmesebbé tenni. Ám a cég nagy európai áttörése eddig elmaradt, Németországban például az idei év első nyolc hónapjában csak 301 autót adtak el. Ezeken a számokon biztosan nem segít majd az EU által kivetett 20,8 százalékos extra vám. A cég ugyan dinamikusan növeli globális – főleg hazai – eladásait, de anyagilag sem állnak túl rózsásan, 10 évvel az alapítás után, az idei első félévben 3,76 milliárd dolláros árbevétel mellett újabb 1,4 milliárdos veszteséget termeltek. A vállalat stratégiájában így fontos lépés lehet egy az EU vámhatárain belüli autógyár, ezért aktívan érdeklődnek a brüsszeli Audi üzem iránt, amelynek egészét megtartanák, hogy autókat gyártsanak Európának. A belga De Tijd úgy tudja: a Volkswagen Csoport hétfőig adott határidőt a kínai cégnek, hogy megtegye ajánlatát, így jövő hét elején kiderülhet, mennyire gondolják komolyan a projektet. A belga szakszervezet reménykedik, hogy így megmaradhat a közel 3000 munkahely. A NIO-nak az év közepén 3,4 milliárd dollár készpénze és 1,6 milliárd rövid távú befektetése volt, de kérdés, ezt a malacpersejt mennyire meríthetik ki, ha évi ~3 milliárdos mínusszal működnek. A B-terv egy belga cégcsoport, a D’Ieteren Group lehet, ám ők csak 500 főt tudnának foglalkoztatni az üzemben, amelyben elsősorban használt autók felújításával foglalkoznának. Ennek a verziónak technikai problémai is vannak, mivel a helyi vállalkozás nem tudna közvetlenül befektetni, ehhez egy harmadik félre lenne szüksége. Így ez inkább csak elméleti lehetőségnek tűnik. Ötezren tüntettek az Audi villanyautó-gyáránál Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!