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
auto
2024. 10. 05. szombat

Dolgozik a Tesla az új osztrák Supercharger árazás kedvezőbbé tételén

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

Szabályozói kötelezettségnek való megfelelés miatt ideiglenesen vezette be a Tesla tegnaptól Ausztriában a perc alapú számlázást, tehát a cél nem burkolt áremelés volt. Információink szerint a téves számlázás problémáját mára sikerült megoldani, azonban a tegnapi nap túlszámlázott tételeket még nem korrigálták.

Ahogy arról beszámoltunk, 2024. október 3-án reggel a Tesla váratlanul perc alapú számlázásra cserélte Ausztriában a világszerte alkalmazott kWh alapú elszámolást a töltőállomásokon.

A töltőkön elérhető maximális 250 kW-os teljesítményt négy sávra osztották, így legolcsóbb percdíjat a 0-60 kW teljesítmény-tartományban kell fizetni, a második sáv 60-100 kW, a harmadik 100-180 kW, a legdrágább pedig a 180-250 kW-os sáv.

A tegnapi nap során a számlázáskor az applikációban feltüntetett négy sáv helyett  azonban csak kettőt alkalmaztak, 0-60 kW közötti töltési teljesítmény esetén helyesen számláztak, a 60-250 kW közötti három kategóriára azonban a legmagasabb, 180-250 kW-os sávhoz tartozó árat számlázták.

Percdíjasok lettek az osztrák Tesla-töltők – és átvertek!

Információink szerint a mai napra a számlázási rendszert javították, azonban azoknak az ügyfeleknek a számláit egyelőre nem korrigálták, akiknek bankkártyáiról csütörtökön túl magas összeget vontak le. A panaszosoknak az ügyfélszolgálat tegnap még semmilyen információt nem adott, azt kérték, hogy ma érdeklődjenek újra. A mai napon már a probléma javítását ígérték, de ehhez türelmet kértek.

Estére végre megjelent némi hivatalos információ a probléma hátteréről. A Tesla Charging X (Twitter) oldalán megosztott közlemény szerint a perc alapú számlázás  ideiglenes bevezetése mögött szabályozói kötelezettségnek való megfelelés áll.

A változtatással nem burkolt áremelés volt a Tesla célja (a tapasztalatok szerint a gyakorlatban a korábbi kWh alapú árazáshoz viszonyítva néhány százalékkal magasabb ár adódik a tegnap bevezetett árak és teljesítmény-sávok alapján).

A Tesla azt ígéri, hogy amennyiben valóban magasabb töltési díjak adódtak az új rendszerben, akkor hangolnak majd a rendszeren. Ezen kívül dolgoznak az osztrák töltőpontok fejlesztésén, hogy visszaállíthassák a kWh alapú árazás egyszerűségét.

Egyes vélemények szerint a hiteles DC mérés hiánya állhat a probléma hátterében.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.