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 Szabályozói kötelezettségnek való megfelelés miatt ideiglenesen vezette be a Tesla tegnaptól Ausztriában a perc alapú számlázást, tehát a cél nem burkolt áremelés volt. Információink szerint a téves számlázás problémáját mára sikerült megoldani, azonban a tegnapi nap túlszámlázott tételeket még nem korrigálták. Ahogy arról beszámoltunk, 2024. október 3-án reggel a Tesla váratlanul perc alapú számlázásra cserélte Ausztriában a világszerte alkalmazott kWh alapú elszámolást a töltőállomásokon. A töltőkön elérhető maximális 250 kW-os teljesítményt négy sávra osztották, így legolcsóbb percdíjat a 0-60 kW teljesítmény-tartományban kell fizetni, a második sáv 60-100 kW, a harmadik 100-180 kW, a legdrágább pedig a 180-250 kW-os sáv. A tegnapi nap során a számlázáskor az applikációban feltüntetett négy sáv helyett azonban csak kettőt alkalmaztak, 0-60 kW közötti töltési teljesítmény esetén helyesen számláztak, a 60-250 kW közötti három kategóriára azonban a legmagasabb, 180-250 kW-os sávhoz tartozó árat számlázták. Percdíjasok lettek az osztrák Tesla-töltők – és átvertek! Információink szerint a mai napra a számlázási rendszert javították, azonban azoknak az ügyfeleknek a számláit egyelőre nem korrigálták, akiknek bankkártyáiról csütörtökön túl magas összeget vontak le. A panaszosoknak az ügyfélszolgálat tegnap még semmilyen információt nem adott, azt kérték, hogy ma érdeklődjenek újra. A mai napon már a probléma javítását ígérték, de ehhez türelmet kértek. Estére végre megjelent némi hivatalos információ a probléma hátteréről. A Tesla Charging X (Twitter) oldalán megosztott közlemény szerint a perc alapú számlázás ideiglenes bevezetése mögött szabályozói kötelezettségnek való megfelelés áll. The Austrian “per minute” pricing is temporary and regulatory-driven. We’re committed to delivering the best value, with session pricing that’s comparable or lower than before. We will make adjustments if that’s not the case. Upgrades to our Austrian Supercharger posts are on the… — Tesla Charging (@TeslaCharging) October 4, 2024 A változtatással nem burkolt áremelés volt a Tesla célja (a tapasztalatok szerint a gyakorlatban a korábbi kWh alapú árazáshoz viszonyítva néhány százalékkal magasabb ár adódik a tegnap bevezetett árak és teljesítmény-sávok alapján). A Tesla azt ígéri, hogy amennyiben valóban magasabb töltési díjak adódtak az új rendszerben, akkor hangolnak majd a rendszeren. Ezen kívül dolgoznak az osztrák töltőpontok fejlesztésén, hogy visszaállíthassák a kWh alapú árazás egyszerűségét. Egyes vélemények szerint a hiteles DC mérés hiánya állhat a probléma hátterében. A hiteles mérés nehézségeiről, igaz Németország kapcsán, az alábbi cikkben írtunk. Németország töltőinek nagy része illegális Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!