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 A Cadillac Lyriq a GM első új autója Európában, de már megmutatták az eggyel kisebb, megfizethetőbb Optiq-ot is. Párizsban megtapogattuk az amerikai luxusmárka autóit. I’ll be back Amikor 2017-ben a GM eladta az Opelt és kivonult Európából, egy kiskaput nyitva hagytak, de akkor még nem látszott, miként és miért térnének vissza. 2024-ben aztán a Cadillac-kel, az amerikai luxusmárkájukkal villanyautó-gyártóként jelentek meg 15 ország piacán – nálunk még nem, de a cseheknél már megvetette a lábát a márka. A GM elektromos stratégiájának sikerét nem egyszerű megítélni. Ha azt nézzük, most már négy márka égisze alatt nyolc típust kínálnak, és az idei év első kilenc hónapjában a tavalyinál 25 százalékkal többet, 70 ezer villanyautót adtak el Amerikában. Másik irányból megközelítve viszont a 70 ezer még mindig csak 3,6 százaléka a cég eladásainak, miközben az országban 8,9 százalékra nőtt a villanyautók piacai részesedése. A GM ennek a villanyautó-piacnak a kilenc százalékát szerezte meg, így egyelőre nem látni, hogyan teljesül majd Mary Barra vállalása, miszerint 2025-re beelőzik a Teslát (50% részesedés). Európában egyelőre ebből a nyolc típusból csak a Lyriq érhető el, amelyből hazájában idén 20 ezer fogyott az első három negyedév során. Az ötméteres, Ultium platformos SUV alatt egy 100 kWh-s NMC aksi dolgozik, hatótávja pedig 530 WLTP kilométer, maximális töltési teljesítménye 190 kW. A 2600 kilós SUV nem olcsó, hiszen eleve a GM luxusmárkája árulja, de még annak is a zászlóshajója. Így a német ára 79.000 eurónál, azaz 32 millió forintnál kezdődik. Ennél valószínűleg olcsóbb lesz a vadonatúj Optiq, amelynek még európai ára nincs, de Amerikában nettó 53 ezer dollárról, nagyjából nettó 19,5 millió forinttól indul. Az Optiq forgalmazása is a legnagyobb, 84 kWh-s akkuval kezdődik, de elvileg elérhető lesz majd két kisebb aksival is. A 2025-ös modellévvel induló 4,8 méteres SUV a miénknél szigorúbb amerikai EPA szabvány szerint 483 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, és maximum 150 kilowattal lehet tölteni. 200-300 lóerő közötti, első, illetve összkerékhajtásos konfigurációkban lehet majd megvásárolni és a Google szállítja az autó infotainment rendszerét 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!