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 Nem újságírói túlzás, az autógyártó maga jellemezte úgy, hogy vészhelyzeti üzemmódba kapcsolnak. Eladják a Mitsubishiben lévő részesedésük harmadát is. Gyorsan kell cselekedni A Nissan pár nappal előző üzleti évének zárása előtt, március végén jelentette be új, The Arc névre keresztelt középtávú üzleti tervét, amely azt tűzte zászlajára, hogy 30 új modellt mutatnak be a következő években, és egymillió autóval növelik az eladásokat. Ám Japán harmadik legnagyobb autógyártójánál most már teljesen más kihívásokkal küzdenek. A vállalat ugyanis veszteséges lett az elmúlt negyedévben: egy évvel korábban még 1,3 milliárd dollár nyereségük volt, most viszont 65 milliós mínuszba kerültek. Hogy ez nem csak valami átmeneti, rendkívüli, de múló probléma, az a vezérigazgató Uchida Makoto reakciójából lett egyértelmű, ő ugyanis vészhelyzeti üzemmódról beszélt és bejelentette, hogy hárommilliárd dollárt kell megtakarítaniuk. Ennek érdekében el kell küldeniük a 133.580 fős globális munkaerő-állomány hét százalékát, 9000 embert, és a 25 gyártósoruk kapacitásait is csökkentik 20 százalékkal. Ezek jelenleg akár ötmillió autó legyártására is képesek, miközben az előző üzleti évben mindössze 3,44 milliót adott el a Nissan. A cél az, hogy már évi 3,5 millió autónál is nyereségesek legyenek. A vállalat komoly keresleti problémákkal küzd. 2022 márciusában mindössze 250 ezer autó volt a cég saját, illetve kereskedői raktárkészletén, ám ez a szám 2024 júniusának végére 640.000 darabra nőtt. Uchida a gyenge pénzügyi eredmény hatására önként lemondott fizetése feléről és hangsúlyozta, hogy rettenetesen sajnálja, hogy pont most, az új üzleti stratégia első évében vannak ilyen gödörben. Hozzátette, most gyorsan kell cselekedniük és alkalmazkodniuk kell a realitásokhoz az irreális eladási célok helyett. A 30 új modellből viszont egyelőre nem enged a vezérigazgató, azonban ezek premierje késhet, lassíthatják a fejlesztés ütemét a piaci igények függvényében. A problémák hatására a cég úgy döntött, hogy megválik a Mitsubishiben lévő 34 százalékos részesedése harmadától, amit egyébként a partner maga vásárol vissza 483 millió dollár értékben. Ennek ellenére a Nissan marad a vállalat legnagyobb részvényese és mélyíteni akarják az együttműködést a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségen belül is. Ez utóbbi gondolat bizonyára közös fejlesztéseket jelent, amivel mindhárom cég spórol majd. Ehhez kapcsolódó hír volt a napokban, hogy a Nissan beszállhat az új elektromos Twingo projektjébe. A Renault korábban a Volkswagennel tárgyalt egy együttműködésről, ám az nem valósult meg, viszont úgy tűnik a japán partner szívesen gyártana saját autót ezeken az alapokon. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!