Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Volkswagen Csoport jelenlegi problémái, a 10 + 4 milliárdos megtakarítás, a tervezett elbocsátások és gyárbezárások kapcsán érdemes emlékeztetni rá, hogy a cég jelenleg még mindig nyereséges. De egy friss bejelentés arra utal, hogy azért komoly feszültségek vannak a színfalak mögött. Komplikált A Porsche és a Volkswagen kapcsolata nem egyszerű. Miközben a sportautógyártót a német konszern egyik márkájaként tartjuk számon, a prémium autók gyártója két éve önállóan is kilépett a tőzsdére (Porsche AG), igaz, a többségi tulajdonos maradt a wolfsburgi anyavállalat. Csakhogy, és itt jön a fordulat, a második legnagyobb tulajdonos az a Porsche SE nevű cég, amely egyébként a Volkswagen Csoport legnagyobb részvényese is (32%). A Porche SE pedig a Porsche-Piëch család tulajdona. A becslések szerint 22 milliárd eurós vagyonnal rendelkező dinasztia tehát a Volkswagen történet kulcsfontosságú szereplője. És, ha a Piëch név is ismerősen cseng, az azért lehet, mert a Porsche családba az 1900-as évek elején beházasodott másik ág egyik sarja, Ferdinand Piëch a Volkswagen történetének egyik legmeghatározóbb vezetője is volt. A fentiek ismeretében talán már látszik, hogy mekkora lehet annak a bejelentésnek a súlya, mely szerint a Porsche SE úgy számol, hogy 7-20 milliárd euró közötti veszteséget kell majd leírnia a Volkswagen Csoportban lévő tulajdonrészével kapcsolatban. Ezt a cég december 13-án jelentette be. Elemzők úgy számolnak, hogy ezen felül a Porsche AG-ban, azaz a Porsche márkájú autókat gyártó cégben lévő részesedéssel kapcsolatban is kétmilliárdos leírásra kényszerül a Porsche SE. A fenti leírásokra azért lesz szükség, mert a Volkswagen Csoport részvényeinek értéke az utóbbi egy évben 25 százalékot esett. A Porsche AG hasonló, 27 százalékos mínuszt mutat. A Porsche SE állítólag arra számít, hogy 2024-es üzleti évének eredménye jelentősen negatív lesz, ezért visszavonták a korábban 2,4-4,4 milliárd eurós profitra vonatkozó előrejelzésüket is. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!