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
auto

A kínai kultúra hordozói: íme a BYD új csúcsmodelljei

elektromos autó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A BYD bemutatta a Han és a Tang modellcsaládjának legújabb tagjait, amelyek az elektromosított hajtáslánccal felszerelt NEV (New Energy Vehicle) portfólió új zászlóshajóiként jelennek meg az autópiacon. A két csúcsmodellel minden korábbinál erősebb lett a Dynasty modellsorozat.

A BYD tavaly 4,27 millió eladott autóval Kína legnagyobb autógyártója volt, és egyben az elektromos autókból is ők értékesítették a legtöbbet az országban. Idén viszont tovább erősítenék pozíciójukat új modellek megjelenésével, ennek pedig a vadonatúj Han L és a Tang L lesz a két kulcsszereplője.

A bemutatón a BYD vezetősége a kínai kultúra hordozóinak nevezte modelljeit, merthogy azok két egykori uralkodó dinasztia neveit hordozzák, megjelenésük pedig a kínai kultúra élvonalbeli esztétikájára épít.

Mindkét újdonság a BYD legfrissebb dizájnvilágának stílusjegyeit hordozza magán. A Han L esetében a változás a család már piacon lévő tagjaihoz képest egy hajszállal visszafogottabb, de így is szembetűnő a markánsabb, agresszívebb vonalvezetés. Az 5050 mm hosszú, 1960 mm széles, 1505 mm magas, és 2970 mm tengelytávú szedán kicsivel nagyobb az alap Han típusnál.

Az autó többféle motorkonfigurációban megjelenik. Már a hátsókerekes verzió sem gyenge a maga 500 kW (670 lóerő) teljesítményével, de az igazi sztár az összkerékhajtású, kétmotoros változat 810 kW-tal (1085 lóerő). Ez a vadállat akár 2,7 másodperc alatt felér 0-ról 100 km/h-ra. A Han L plug-in hibridként is piacra kerül a BYD DM-i rendszerével.

A Tang L esetében már némileg erőteljesebb a vizuális felfrissülés, a keskeny fényszórók és a LiDAR „sapka” futurisztikus külsőt adnak a szabadidő-autónak, míg a fekete légbeömlők a sportosságát hangsúlyozzák. A Tang L jelentősen megnőtt, az alapmodell 4970 x 1955 x 1745 x 2820 mm-es dimenziói helyett immár 5040 mm hosszú, 1996 mm széles, és 1760 mm magas, 2950 mm tengelytávval.

A Tang L-ben akár hét személy is utazhat 2+3+2 üléselrendezéssel, és akár 675 liter csomag is elfér benne. Amennyiben se a második, se a harmadik üléssorra nincs szükség, 1960 liter hely szabadul fel az ülések ledöntésével. Ez pedig azt jelenti, hogy az új családtag több mint 300 literrel kínál nagyobb helyet két fős használat esetén, mint az alap Tang.

Az SUV ugyanazokban a típusokban lesz kapható, mint a Han L szedán, így a több mint ezer lóerős konfigurációt is megkapja, ebben az esetben 3,9 másodperces gyorsulással büszkélkedhet.

A Han L és a Tang L 300.000 jüan, átszámítva körülbelül 16,4 millió forintos indulóáron jelennek meg Kínában. A modelleket várhatóan exportálni is fogják.

A BYD Tangot egyébként nemrég mi is teszteltük, íme a részletes beszámolónk!

Villanyautó teszt: BYD Tang

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.