Már tavaly nyáron, amikor az Európai Unió által a Kínából importált elektromos autókra kivetett kiegyenlítő vám bevezetése biztossá vált, felröppentek az első pletykák arról, hogy a Dacia Spring sorozatgyártása is átkerülhet Európába. Úgy tűnik, valóban találtak egy megoldást arra, hogy az elektromos kisautó megkerülje a 10%-os alap, és a 21%-os extra vámot. Román sajtóbeszámolók szerint a Dacia Spring 2025 nyarától Novo Mestóban, a Renault szlovéniai gyárában fog készülni. Noha a vállalat vezetősége korábban azt nyilatkozta, hogy a Springet a kínai ökoszisztémában tervezték és fejlesztették, így a gyártását nem lehet egyik pillanatról a másikra, egy az egyben áthelyezni egy másik országba, nem is ez fog történni – várhatóan SKD (Semi Knocked Down) eljárást alkalmaznak majd, azaz az autó egyes részeit Kínában gyártják le, ezen darabok végső összeszerelése azonban Európában történik. A szlovéniai gyártás – azon túl, hogy leveszi a vám terhét az autóról – lehetővé teszi az európai piaci elvárásokhoz való könnyebb alkalmazkodást, és a vásárlóknak történő gyorsabb kiszállítást is. A novo mestói Rezvoz létesítményben jelenleg csak a Renault Clio készül egyetlen műszakban, de 2026-tól itt szerelik majd össze az új Twingót is évi 150.000 példányszámban. Élőben is remekül fest az elektromos Renault Twingo Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!