PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Fotókon a BMW négymotoros tesztautója, ami a jövő technológiáit hordozza

A BMW bemutatta új, Vision Driving Experience (VDX) névre keresztelt prototípusát, amelyet a forradalmi Neue Klasse modellsorozat technológiáinak tesztelésére alkottak meg.

A bajorok sajtóközleményükben kiemelik, hogy a hajtáslánc- és menetdinamika-vezérlőegység, a „Heart of Joy” fantázianevű központi számítógép tízszer gyorsabban dolgozik, mint a korábbi rendszerek, így egy teljesen új dimenziót nyit majd a vezetési élményben.

A nagy teljesítményű egység a gyorsulást és a lassítást, a menetstabilitást, a dinamikus kormányfunkciókat és a töltési menedzsmentet egyaránt vezérli. A központi számítógép és a házon belül kifejlesztett BMW Dynamic Performance Control szoftver tökéletesen összehangolt működése lehetővé teszi, hogy az összes csatlakoztatott egység közvetlenül, minimális késlekedéssel reagáljon: a rendszerreakciók ezredmásodpercekben mérhetők – magyarázza a BMW. Ennek eredménye a lenyűgöző tapadás, a kivételesen precíz kanyarodás, és a kevesebb mozdulattal, nagyobb pontossággal és stabilitással tartható vonalvezetés is.

Mindemellett a továbbfejlesztett rekuperáció 25 százalékkal nagyobb hatékonyságot eredményezhet majd a Neue Klasse elektromos autókban.

Az Autocar magazin újságíróinak lehetőségük volt személyesen is megnézni a prototípust, és megtudták, hogy az autót négy villanymotor hajtja, a rendszer forgatónyomatéka pedig eléri a 18.000 Nm-t. Valószínűsíthető, hogy a nagy teljesítményű hajtáslánccal már az M3-as BMW következő generációjának megjelenésére készül a vállalat.

A tanulmány különlegessége, hogy összesen öt, egyenként 50 kW teljesítményű ventilátor tapasztja az aszfalthoz, melyek együttesen közel 1000 kg leszorítóerőt generálnak.

A BMW elmondása szerint a tesztautó nem megy sorozatgyártásba, de vezérlőegységét, és bizonyára más technológiáit is átültetik majd a megvásárolható termékekbe.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.