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
auto

Hozzánk is megérkezett a legolcsóbb Tesla új akkumulátora?

elektromosautó-akkumulátor

Azt a Tesla kínai weboldala már januárban elárulta, hogy új akkucellákat szállít a CATL a Tesla Model 3 és Model Y alapváltozataihoz, amelyek valamivel nagyobb hatótávot tesznek lehetővé.

Most úgy néz ki, a szedán Európában is megkapta az új akkupakkot.

CATL 6M

Az eddigi 6L helyett a típusengedélyben 6M jelzésű új CATL LFP cella bruttó 60-ról 62,5 kWh-ra növeli a Model 3 és Model Y alapváltozatainak akkukapacitását, miközben az akkupakk egy kilóval még könnyebb is lett.

Bár Kínában már az új Y (Juniper) megjelenésével egyidejűleg váltott a konfigurátor a Model 3 esetében is, Európában előbb valószínűleg le akarták építeni a raktárkészleteket, mielőtt frissítik a weboldalt.

Most pénteken azonban új hatótáv szerepel már a magyar weboldalon is a legolcsóbb hármasnál, így valószínű már nálunk is az új akkupakkal jönnek az autók.

A 19-es kerekekkel az eddigi 513 helyett 520 kilométerre lesz képes az autó a WLTP norma szerint. Érdekes, hogy az alap, 18 colos felniknél még nem változtattak az 554 kilométeres értéken, bár ez amúgy sem hivatalos WLTP adat, hanem a gyártó saját becslése. A hatótáv növekedése egyébként elég konzervatív számításnak tűnik, ugyanis a 4 százalékkal nagyobb kapacitás csak alig több mint egy százalékot ért a WLTP ciklusban.

Az autó alapára nem változott, maradt 16,67 millió forint.

Ennél az apró változásnál, elhanyagolható növekedésnél talán fontosabb, hogy az első, egy tulajdonos beszámolója alapján elérhető adatok nagyobb töltési teljesítményt és rövidebb töltési időt mutatnak.

Bár a beszámoló egy Model Y alapján készült, nincs okunk feltételezni, hogy eltérés lenne a két típus között ebben a tekintetben.

Úgy néz ki, az eddigi 170 kilowattos töltési csúcsteljesítmény 183 kilowattra nőtt, de ami fontosabb módosult a töltési görbe is.

Korábban 50% körül esett vissza a teljesítmény 100 kW alá az LFP pakk esetében, de most a beszámoló szerint még 63 százaléknál is 103 kW volt az érték és 80 százaléknál érte el az 51 kilowattot. 20-ról 80 százalékra 22 perc alatt töltött fel az autó.

Alkalomadtán majd mi is végzünk egy új töltési tesztet, hogy megerősítsük (vagy megcáfoljuk) a fentieket.

Nagyobb akkut kapott a legolcsóbb Tesla

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.