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
auto

Ismert bútoráruházaknál telepít célállomástöltő-hálózatot az EON

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

Az E.ON töltőtelepítéssel és üzemeltetéssel foglalkozó leányvállalata, az EDRI sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megállapodott a Mömax, Möbelix és XXL Lutz márkákról ismert MMXH Lakberendezési Kft-vel egy új célállomástöltő-hálózat kiépítéséről.

Az első töltőket már át is adták.

Éjjel-nappal

Rendszeres olvasóink és a Villanyóra hallgatói tudják, hogy szerkesztőségünk mennyire célállomástölés-párti. Az autópályák melletti oszlopok is fontosak persze, de a legkényelmesebb, ha akkor töltünk, amikor amúgy is parkol az autó.

PGEgaHJlZj0iIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCcnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2N1dG91dC10ZXN6dC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvY3V0b3V0LXRlc3p0LTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Bár a célállomástöltést gyakran az AC töltés szinonímájaként emlegetjük, ahhoz, hogy egy 30-60 perces áruházi látogatás során értékelhető mennyiségű energiát töltsünk be, nem elég a sok autóban alapáron beszerelt 7 kilowattos fedélzeti töltő, de még a 11 kilowattos extrafelszereltség is csak korlátozottan alkalmas az ilyen rövid boxkiállásokra.

Valószínűleg így gondolja ezt az EDRI is, amely új célállomástöltő hálózatát DC töltőkkel alakítja ki és folyamatosan cseréli le a korábban telepített AC töltőket is ilyen oszlopokra.

Az MMXH Lakberendezési Kft-vel tartott közös sajtótájékoztatón most bejelentették, hogy egy 500 millió forintos beruházás keretében 11 városban,

mind a 24 Mömax, Möbelix és XXL Lutz áruház, valamint a cég budapesti központi irodája is EDRI töltőket kap. Ez 92 töltőpontot jelent összesen.

Az együttműködés keretében az áruházak a következő három évben zömmel kétcsatlakozós, 50 kilowattos Alpitronic márkájú DC oszlopokat kapnak, de lesz négy olyan helyszín is, ahova 200, vagy 400 kilowattos töltő kerül.

Ez a töltőgyártó az utóbbi időben több szolgáltató kínálatában feltűnt és modern oszlopai egyelőre nagyon megbízhatónak bizonyultak, eddig mi sem találkoztunk a régebbi Tritium oszlopokra jellemző kommunikációs és megbízhatósági gondokkal.

Az első helyszín, amelyet már át is adtak, a budapesti Lehel út és Hungária körút sarkán található XXL Lutz áruház, amelynek parkolójába két 50 kW-os töltőoszlop került összesen négy csatlakozóval.

A projekt egyben azt is jelenti, hogy az EDRI DC hálózata a negyedével nő, ráadásul, mint elmondták, mindegyik oszlopot zöldenergiával látják el. Egy kérdésre válaszul az is kiderült, hogy az elektromos áramot a szolgáltató közvetlenül vásárolja, így annak ára nem függ az áruházak saját energiaszerződéseitől.

A helyszínek listája:

XXXLutz (6 helyszín)

  • Budaörs, Kinizsi út 5.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Győr, Királyszék út 35.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Budapest, Bevásárló utca 6.: 6 töltőpont (200 kW)
  • Debrecen, Kishatár utca 32.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Budapest, Lehel utca 51.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Pécs, Makay István u. 7.: 4 töltőpont (200 kW)

Mömax (13 helyszín)

  • Székesfehérvár, Holland fasor: 1 töltőpont (1×50 kW)
  • Budaörs, Sport utca 3.: 4 töltőpont (200 kW)
  • Budapest, Szentendrei út.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Budapest, Pesti út 2.: 2 töltőpont (1×50 kW)
  • Budapest, Rákóczi Ferenc út 277.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Győr, Fehérvári út 5/B: 2 töltőpont (1×50 kW)
  • Sopron, Virágfüzér utca 2.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Kecskemét, Halasi út 2.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Szeged, Móravárosi krt. 12.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Debrecen, Balmazújvárosi út 15.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Nyíregyháza, Kosbor utca 3.: 2 töltőpont (1×50 kW)
  • Pécs, Siklósi út 47.: 4 töltőpont (400 kW)
  • Miskolc, József Attila utca 4755/6: 4 töltőpont (2×50 kW)

Möbelix (5 helyszín)

  • Budapest, Gyáli út: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Miskolc, Pesti út: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Győr, Mécs László utca 13.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Szeged, Dorozsmai út 13-17.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Debrecen, Balmazújvárosi 4.: 4 töltőpont (2×50 kW)

MMXH Iroda
Budapest, Soroksári út: 2 töltőpont (1×50 kW)

A töltők éjjel-nappal elérhetőek lesznek és felvetésünkre, Simonyi András az áruházakat üzemeltető cég ügyvezetője megígérte, hogy éjszaka a parkolónak azon a részén, ahol az oszlopok vannak, felkapcsolják majd a világítást nyitvatartási időn kívül is, tehát a töltő környéke nem lesz sötét.

A 82 milliárd forintos forgalmú lakberendezési vállalat egyébként új áruházakat is tervez hazánkban, így később majd Székesfehérvár, Békéscsaba, Szolnok és Szombathely is kaphat ilyen töltőket.

Flotta tervek

Az ESG súlyos követelményeket támaszt a vállalatokkal szemben ezért elsődleges, hogy a saját jármű állományt minél előbb elektromosra cseréljék – mondta Simonyi András, az MMXH Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója.

Ezeket a járműveket is az új töltőkön töltik majd, de nyitvatartási időn kívül, hogy a vásárlókat ne akadályozzák az oszlopok használatában.

Ennek a projektnek egy érdekes mellékszála, hogy a cég helyszínenként minimum két kisteherautó is üzemeltet, amelyekkel nem csak a házhozszállítást tudják megoldani, de ezeket az ügyfelek is kibérelhetik. Ezek elektromos cseréje is küszöbön van, sőt, az első példány már egy belső teszten rója a kilométereket.

Várakozásaik szerint az elektromos kisteherautók megbízhatóbbak lesznek, mint a belsőégésű társaik, amelyeknél a váltók és motor meghibásodása miatt sok a nem tervezett kiesés.

A vállalat egyébként több áruházban már napelemeket is telepített – van, ahol a napi energiaigény 25-30%-át helyben termelik meg, és ezt szinte 100%-ban fel is tudják használni, hiszen pont nyitvatartási időben termelnek a panelek.

Beszállítók felé is magas elvárásokat támasztanak, de itt többnyire nehézgépjárműveket használnak, amelyekből még kevés az elektromos. Azonban úgy látják, rövid távon is realitás, hogy a házhoz szállító partnerek közül az elektromos kisteherautót használókat preferálják.

Az E.ON építi Magyarország első kamiontöltőjét

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.