PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Magyarországi idő szerint április 1-én hajnalban leleplezték a Tesla rég várt elérhető árú autóját a Tesla Model 3-at. „Az ember felegyenesedése óta nem volt ilyen magas a levegő CO2 tartalma, mint napjainkban, így nagyon fontos a világ jövője szempontjából, hogy felgyorsítsuk az átállást egy fenntartható közlekedési formára” – kezdte a bemutatót a cég alapítója és vezetője, Elon Musk. Az Egyesült Államokban évente 53 ezer ember hal meg közlekedésből származó környezetszennyezéshez köthetően, ezért is elkerülhetetlen az átállás. Tesla Model 3 A találgatásoknak vége. Az autó ára az állami ösztönzők levonása előtt 35 ezer dollár lesz, ami tartalmazni fogja az autopilot rendszer elemeit és a Supercharger használati lehetőséget is. A korábbi Teslákhoz hasonlóan a Tesla Model 3 sem fog ott ragadni a közlekedési lámpánál, hiszen az alap modell is 6 másodpercen belül éri majd el a 100 km/órás tempót, de ennél lesz jóval gyorsabb kivitel is. A hatótáv legalább 215 mérföld, vagyis 346 km. A Tesla Model 3 belső terének kialakításánál 5 utas kényelmes elhelyezése volt a cél. Mivel az autó orrába nem kerül benzinmotor, az első üléssort előrébb tudták tolni, így hátul is jelentős lábtért lehetett kialakítani. A Model S és a Model X után a Tesla Model 3 is első és hátsó csomagtartóval készül, és belefér egy 7 láb (~2,1 m) hosszú szörfdeszka is. A biztonság ennél a modellnél is kiemelten fontos volt a Teslának, így a Model 3 minden tesztben eléri majd az 5 csillagos minősítést. Az összes Tesla Model 3 alkalmas lesz a cég Supercharger hálózatának használatára. Jelenleg 3608 ilyen töltőpont van a világon, de 2017 végéig ezek száma eléri a 7200-at. Ugyanekkorra a célállomási töltők száma is eléri majd a 15 ezret, így éttermeknél, szállodákban és bevásárlóközpontokban is lehet majd tölteni a Teslákat. A Tesla jelenleg 215 bemutató és szervizpontot üzemeltet világszerte, de ezek számát jövő év végéig 441-re növelik, így minden nagyobb városban (Budapest?) elérhető lesz egy ilyen központ. A Tesla fremonti (Kalifornia) gyárában évi 500 ezer autó gyártására van kapacitás, de ennyi autó elkészítéséhez óriási akkumulátormennyiségre van szükség. A Gigafactory építése a tervek szerint halad, így ezzel várhatóan nem lesz gond. A Tesla akkugyára a világ legnagyobb alapterületű épülete, térfogatot tekintve csak a Boeing gyára nagyobb nála. „Ebben a gyárban több lítium-ion akkumulátor készül majd, mint az összes többi gyárban együttvéve.” – emelte ki a Gigafactory jelentőségét Musk. A korábbi terveknek megfelelően az autó 2017 végétől lesz elérhető, de mostantól a https://model3.tesla.com oldalon is előrendelhető. A bejelentést megelőzően leadott rendelések száma meghaladta a 115 ezret. A Tesla mesterterv A Tesla kis gyártó az autóipar mamutjaihoz képest, így egy teljesen új technológia bevezetése mellett csak egy nagyon jól kidolgozott terv segítségével volt képes megvetni a lábát a piacon. A mesterterv a Roadsterrel, a világ első kívánatos elektromos autójával kezdődött. Évi mindössze 500 darab készült belőle és drága is volt, de megmutatta a világnak, hogy lehet szép és gyors elektromos autót gyártani. Ez az autó készítette elő az utat olyan jóval nagyobb projektetknek is, mint a Chevrolet Volt (Opel Ampera) vagy a Nissan LEAF. Ezt követte a Model S, a közepes mennyiségben gyártott valamivel olcsóbb autó. Ez az autó nem csak a leggyorsabb sorozatgyártott szedán lett, de megmutatta a világnak, hogy lehet tisztán elektromos hajtásra praktikus hatótávú, vonzó családi szedánt építeni. Mivel az utóbbi időben megnőtt az igény az SUV formátum iránt, a Model S platformjára elkészült a Model X, ami pénzügyileg biztosította, hogy a mesterterv utolsó elemén, a tömegeknek készülő Model 3-on dolgozzanak. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!