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 A Nissan régóta dédelgeti azt az álmát, hogy a villanyautókat az elektromos hálózat részeként időszakosan elektromos áram tárolására használjuk. Az autók óriási kapacitású akkumulátorában ugyanis a háztartások a fogyasztási völgyidőszakban, vagy amikor megújuló forrásból energia áll rendelkezésre feltölthetik az autó akkumulátorát, amit a napnak olyan szakában tudnak a háztartások újra felhasználni, amikor az energia drága vagy megújuló forrásból nem áll rendelkezésre. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy ha az autó akkumulátoráról üzemeltetjük az otthoni fogyasztókat, akkor az autó mozgásképtelen, nem lehet lemenni vele a közértbe bevásárolni, hiszen akkor vagy megszűnik otthon az áramellátás, vagy a drága hálózati áramot kell használni. Ráadásul az autó sem áll teljesen üzemkész állapotban, ha órákon keresztül erről megy a ház összes elektromos fogyasztója. Ezt a problémát egyelőre a Nissan is fixen telepíthető fali akkumulátorokkal oldaná meg. Az xStorage néven bemutatott, 4,2 kWh energia tárolására képes akkumulátorcsomag különlegessége, hogy a cellák használt akkucsomagokból származnak, így annyira környezetkímélő az energiatároló előállítása, amennyire csak lehet. Ezzel az autókban már praktikusan nem használható akkumulátorok kapnak új életet ahelyett, hogy valahol veszélyes hulladékként kallódnának. A Nissannak nem ez az első projektje az akkumulátorok újrahasznosítására, de eddig az ilyen módon előállított akkucsomagokat csak üzleti felhasználók tették elérhetővé. Az otthoni energiatárolás Magyarországon nem kardinális kérdés, hiszen a hazai szabályozás előírja az áramszolgáltatóknak, hogy a háztartásokban mini erőművekkel előállított energiát olyan áron kell visszavegyék, amennyiért a fogyasztónak az áramot adják. Így a háztartások tulajdonképpen a hálózatot tudják energiatárolóként használni, hogy a napos vagy szeles időben megtermelt extra energiát akkor vegyék vissza a rendszerből, amikor nekik arra valójában szükségük van. A világ számos pontján azonban a csúcs- és a völgyidőszaki áram ára között jelentős a különbség, ráadásul az otthon termelt áramot sem veszi vissza olyan áron a szolgáltató, hogy megérje visszatermelni. Ezeken a helyeken az xStorage és a többi hasonló akkumulátor csomag segíthet az otthon termelt, illetve a völgyidőszakban elérhető olcsó energia eltárolásában. A Nissan xStorage előjegyzése szeptemberben indul, és egyelőre csak Európában lesz elérhető 4000 eurós vagy 3200 angol fontos áron. Az ár tartalmazza a telepítés és a szükséges kiegészítők költségét is. A Nissan a következő 5 évben 100 ezer xStorage rendszer értékesítésével számol. Emellett a Nissan a januárban elindított dániai projektet az Egyesült Királyságra is kiterjesztve teszteli a vehicle-to-grid (V2G), vagyis járműből-a-hálózatba rendszerét, ami a fent is említett módon az autó akkumulátorát használja otthoni energiatárolóként. A tesztben egyelőre 100 darab Nissan LEAF és eNV200 vesz részt. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!