A Hyundai bejelentése után egy másik nagy ázsiai autógyártó, a Toyota is felvázolta nagyszabású terveit a jövőbeni elektromos autó gyártásra vonatkozóan. Ha emissziómentes közlekedésről van szó, a Toyota köztudottan az üzemanyagcellás meghajtást preferálja, valamint a hibrid technológiában is piacvezetőnek számít, azonban tisztán elektromos autók tekintetében még jócskán hátul kullog. A legújabb, Tokióban ismertetett tervezet szerint azonban mindez megváltozni látszik, és komoly előrelépés várható a jövőben a japán autógyártó elektromos kínálatában.
A legfontosabb célkitűzés, hogy a 2020-as évek elejére több, mint 10, világszerte elérhető, teljesen elektromos autót szeretne piacra dobni a Toyota, s persze a legelső célpont a kínai piac lesz, de fokozatosan megjelennek a gyártó villanyautói a japán, indiai, amerikai, és európai kereskedésekben is. Természetesen az üzemanyagcellás meghajtás sem merül feledésbe, ennek kínálata is bővülni fog 2020 után mind a személy-, mind a haszongépjárművek terén.
A Toyota tervei szerint 2030-ra már évi 4,5 millió hibridet, és közel 1 millió akkumulátoros és üzemanyagcellás autót értékesítene. Továbbá 2025 környékére a Toyota és prémiummárkája, a Lexus kínálatában lévő összes modell vagy alapvetően elektromos lesz, vagy rendelkezni fog elektromos meghajtású változattal. A gyártó a hibridrajongók érdekeit sem szeretné figyelmen kívül hagyni, így a következő évtizedben ezekből is nagyobb választék lesz.
De vajon kelleni fog még valakinek hibridautó 2020 után, és amit még többen szeretnénk tudni: kapunk végre egy olcsó és megbízható tisztán elektromos kocsit a Toyotától?