PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= 200 füstös és 100 elektromos üzemű Volkswagen UP-pal indult ma hivatalosan is a MOL budapesti autómegosztó szolgáltatása a Limo. A főváros 10 kerületében elérhető szolgáltatás mobil applikációval vehető igénybe előfizetői díjas csomagban 66, előfizetői díj nélkül 77 forintos percdíj ellenében. A villanyautós közösség számára jó hír, hogy az e-UP-ok töltését a vállalt kizárólag saját telepítésű töltőin intézi majd, hogy a többi villanyautós számára elérhető töltőket ne foglalják le. A MOL töltőállomásaira telepített villámtöltők nappal a nagyközönség rendelkezésére állnak, a saját flottát éjszaka fogják tölteni. A cég terve az, hogy 2020 végéig az összes MOL Limo elektromos legyen, de a 300-as darabszámot már most is hangsúlyozottan induló darabszámnak tekintik, a következő 3 évben az autók darabszámának duplázását tervezik. Minden évben 100 új tisztán elektromos autóval bővül majd az állomány, és 2020 végére teljesen kivezetik belsőégésű motorral szerelt modelleket. A közelebbi tervek közül Ratatics Péter a cég fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója a repülőtér környékének elérését emelte ki. A Limo rendszer bővülésének feltétele a töltéshez szükséges infrastruktúra mielőbbi kiépítése. Jelenleg négy helyszínen – Istenhegyi út, Kerepesi út, Könyves Kálmán körút és Hunyadi János utca – rendelkezik a cég villámtöltőkkel, de idén év végéig további 10 helyszínre szeretnének töltőket telepíteni úgy, hogy egy helyszínen akár több töltőoszlop is elérhető legyen. Ez a 10 töltőpont nem tartozik bele abba a 250-be, amit a MOL a régióban a Next-E projekt keretében tervez kialakítani. Ez utóbbi programban Magyarországra a következő két évben 54 töltőpont kerül, elsősorban autópályák és nagy forgalmú utak mellé. A Limo flotta elektromos része a többi zöld rendszámos autóhoz hasonlóan ingyen parkol Budapesten, de a benzines autók után a MOL is parkolási díjat kell fizessen. A jó hír, hogy ezt a feladatot a MOL rendszere átveszi a felhasználóktól. Az autók bezárása után a rendszer automatikusan megváltja az autóra a parkolási díjat, majd a következő autós érkezésekor szintén automatikusan leállítja a parkolást. A MOL Limo rendszerbe érdemes 2018. február 25-ig regisztrálni, mert addig elengedik az 5990 forintos regisztrációs díjat és a percdíj is mindössze 33 forint lesz. Ez a szolgáltatás is kiváló lehetőség arra, hogy az elektromobilitás iránt érdeklődők komoly beruházás vagy egyéb költségek nélkül, a napi rutinban próbálhassák ki az elektromos autózást. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!