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
auto

Igencsak meglepő lépésre szánta el magát idén májusban az elektromos és üzemanyagcellás kamionokat fejlesztő Nikola Motors: 2 milliárd dollárra beperelte a Teslát, azt állítva, hogy a Semi formatervének több (egész pontosan három) eleme is megegyezik az egy évvel korábban bemutatott Nikola One hidrogénes kamionon látottakkal, így egyértelműen szabadalomsértésről van szó. Mivel állítólag Elon Musk a Nikola Motors kérése ellenére nem halasztotta el a Tesla Semi bemutatóját, amíg egymás között rendezni tudják a nézeteltérést, a 2014-ben alapított start-up bíróságra vitte az ügyet, amit akár a közelmúlt legdrágább trollkodásának is nevezhetnénk, tekintve, hogy a Nikola Motors által kifogásolt ívelt szélvédő, a géptörzs aerodinamikus formája, és a középen elhelyezett ajtó mind olyan dizájnelemek, amelyek számos más kamionokon is jelen vannak, akár évtizedekre visszamenőleg is.

Forrás: Electrek

Jogi szempontból a Nikola Motors azért perelhette be a kaliforniai autógyártót, és követelhetett kártérítést, mert a vállalat megszerezte a saját járművének formatervére vonatkozó szabadalmi jogot. Mint a napokban kiderült azonban, a múlt hónapban a Tesla Semi dizájnjára is rábólintott az amerikai szabadalmi hivatal (USPTO – United States Patent and Trademark Office), egyedinek ítélve meg a tisztán elektromos Semi megjelenését. Az ügy ezzel még nem ért a végéhez, ám szinte teljesen biztossá vált, hogy a Tesla nyertesként fog távozni a bíróságról. Remélhetőleg ezt a Nikola Motors is felismeri, és a további küzdelem helyett visszavonulót fúj, hogy mindkét vállalat teljes erővel azon dolgozhasson, hogy minél hamarabb eltűnjenek a dízeles tehergépjárművek az utakról.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.