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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Porsche Taycan tesztprototípusokról készített számtalan fényképet látva heves viták robbantak ki az internetezők között, hogy vajon megmarad-e bármi dizájnelem a végleges változaton a gyönyörű, díjnyertes Mission E koncepcióról. Egyre közelebb kerülünk a válaszhoz, merthogy a Porsche kiadta a legelső hivatalos fényképeket tisztán elektromos sportautójáról, mielőtt szeptemberben teljes egészében felfedné a Taycant a világ kíváncsi szemei előtt. Ahogyan a német gyártóktól már megszokhattuk, a Porsche is apró, szégyellős lépésekben mutatja meg mesterművét, különböző szögekből, különböző részeket fotózva, nehogy bárki is teljes képet kapjon a Taycan formájáról. Elengedhetetlen kellék természetesen a színes álcafólia is, ami tovább nehezíti a bárminemű következtetés levonását. Ha azonban mégis meg kellene tippelnünk a végeredményt a látottak alapján, akkor azt mondanánk, hogy érdemes elfelejteni a Mission E egyedi látványvilágát, és hozzászokni egy erősen Panamera-hatású villanyautó megjelenéséhez. Az elülső fényszórók és a lökhárító íve például egyértelműen szakít a 2015-ös tanulmány kialakításával, és inkább a tesztpéldányokon látott megoldásokra emlékeztet.

A négy évnyi evolúció tehát egy jóval hagyományosabb és a márkára jellemző stílust húzott a Taycanra, ami végeredményben nem fogja csorbítani a kocsi sikerét: aki valódi Porsche-élményre vágyik sportos luxussal és az elektromos meghajtás minden előnyével, annak ez az autó tökéletes választás lesz. Aki pedig a sportautónál egy kicsivel praktikusabb járműre vágyik, annak 2020 végéig kell várni a Cross Turismo változatra, amely a Taycanéhoz hasonló specifikációkkal érkezik, csak tágasabb csomagtérrel és jobb terepi képességekkel. Az elektromos SUV sem marad ki a gyártó felhozatalából, ugyanis a kiemelten népszerű Macan következő generációja már kibocsátásmentes hajtáslánccal kerül a kereskedésekbe.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.