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 Hihetetlen izgalommal zárult az első EcoGP futam ma a Hungaroringen. Az a leintésnél is biztos volt, hogy a magyar futamot egy magyar felállás, az Aracsi Mihály által vezetett Tesla Taxi csapat nyerte 117 megtett körrel, de a kiosztott büntetések miatt az összes többi csapat izgulhatott. A Live timing a verseny végén 116 megtett körrel a Zambelly + Thirring csapatot mutatta, a gond csak az volt, hogy az autó egyetlen cella feszültségének beesése miatt az utolsó körben a boxutca bejáratánál megállt, így saját lábán nem tudta befejezni a versenyt. A versenyszabályzat a pályán való lemerülést komolyan bünteti, így a csapattól az összesítésnél 5 kört elvettek. A rendkívül szoros verseny miatt a rendkívül peches csapat ezzel visszacsúszott a 6. helyre. Második helyre így a német Olli Dornisch csapat futott be 115 megtett körrel, a megosztott harmadik helyre pedig feljött a Villanyautósok csapata, amely egyben megnyerte a Renault Zoe kategória díjat is. A másik harmadik helyezett szintén 112 körrel a német Juchtaracing. A Villanyautósok mindössze öt körrel maradtak le a győzelemről. Az első, a második és a negyedik helyekre Tesla Model S-ek futottak be, aminek fényében különösen bravúros a Thuma Gábor, Dósa István és Szita Balint által vezetett Villanyautósok eredmenye. A verseny másik Zoeja a 8. helyre futott be 99 körrel. Az első hét helyen a Villanyautósokon kívül minden csapat Teslaval indult. Gratulálunk a csapatoknak! Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!