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
auto
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Nem váratta sokáig rajongóit és a megfizethető elektromos autókra éhező vásárlókat a SEAT, hiszen miután tegnap bejelentette a Mii electric debütálását is magába foglaló SEAT on Tour európai roadshow elstartolását, és közzétette az első hivatalos kedvcsinálót az autóról, ma már kamerák elé is állt a kis méretű ötajtós kocsi Oslóban, és a specifikációk sem maradtak rejtve.

3557 milliméteres hosszával, 1645 milliméteres szélességével, és 2420 milliméteres tengelytávjával a Mii electric kitűnő társ lesz azoknak, akik idejük nagy részét a városi vezetéssel töltik, kétségbeesetten keresve a szabad parkolóhelyeket és karcolás nélkül próbálva átverekedni magukat a legszűkebb utcákon. Városi rendeltetése ellenére viszont a spanyol villanyautó egészen barátságos hatótávot kapott, ami a Volkswagen Csoporton belüli technológia-megosztásnak köszönhető, így a tisztán elektromos Mii használhatja a Škoda Citigo e iV hajtásláncát. Ez egy 61 kW-os villanymotort jelent 212 Nm nyomatékkal, amivel az 50 km/h álló helyzetből 3,9 másodperc alatt megvan. Magas végsebességre a városban nincs szükség, ám az autópályára jól jön, hogy az autó egészen 130 km/h-ig képes felgyorsulni. Az akkumulátor szintén ugyanaz a 36,8 kWh-s lítium-ionos egység, mint a csehek villanyautójában, így a hatótáv is közel ugyanakkora: a SEAT 260 kilométert adott meg a WLTP szerint, azaz mindössze öttel kevesebbet, mint amit a Škoda állít. A töltés 7,2 kW-os AC-n 80%-ig körülbelül 4 órát vesz igénybe, 40 kW-os DC-n pedig durván 60 percet. Az akkumulátor nem foglalt el helyet a csomagtérből, így az változatlanul 251 liter.

A Mii electric lesz az első modell SEAT CONNECT hozzáféréssel, amivel mobiltelefonról szerezhetünk információt az autó állapotáról, pozíciójáról, szabályozhatjuk a klímát, sok más hasznos funkcióval egyetemben.

Amennyiben a gyártó tartani tudja az ígéretét, úgy a villanyautó legnagyobb előnye az árazás lesz. A SEAT ugyanis azt állítja, hogy a villanyos változat ára egy szinten lesz a belsőégésű motoros Mii árával a kulcspiacokon, azaz Franciaországban, Norvégiában, Finnországban, Svédországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Dániában, Belgiumban, Spanyolországban, Ausztriában, Svájcban, és Olaszországban. A briteknél a hagyományos verzió 11 905 fonttól, azaz közel 4,4 millió forinttól indul. Így aztán a lényegesen alacsonyabb tulajdonlási költséget is figyelembe véve mindenki számára jobb választás az elektromos Mii, ám a döntést szerencsére nem a fogyasztókra bízta a SEAT, merthogy a füstös kisautó gyártása júliusban leáll, és azután csak zéró emissziósként kerül értékesítésre a típus.

A Mii electric termelése 2019 utolsó negyedévében kezdődik Pozsonyban, és még az év legvégén piacra is kerül, de szeptembertől már megnyílik az előzetes rendelés.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás