A Hondának ez az első elektromos autója, amely a gyártó jövendő padlólemezére épít. Az alapoktól új terv lehetővé teszi a márkára jellemző menetdinamikát. (fotó: Honda) A 2019-es Genfi Autószalon alkalmából hozta nyilvánosságra az autógyártó, hogy már 2025-ben európai forgalmának 100 százalékát elektromos hajtásláncú autókkal szeretné teljesíteni. Ezért az E-platform ebben döntő szerepet játszik. A Honda E-platformját kifejezetten a városi környezetre tervezték. Ez olyan autók alapja lesz amelyek elképesztő és direkt utazási élményt nyújtanak dinamika és stabilitás mellett. Ebben jelentős szerepe van az akkumulátor elrendezésének. Ezt középen, a tengelyek között a padlólemezben helyezték el, ezzel alacsonyra helyezi a jármű súlypontját és egyenletesen osztja el 50:50 arányban a súlyt az első- és hátsó tengely között.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 Honda E-platform padlólemez (ábra Honda alapján) Mivel az erős villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, a kormányzás nyomatékos hajtás mellett is mentes a meghajtás zavaraitól. A Honda példaként bemutatott első e-autója bizonyítja, hogy ez a koncepció, kompakt méretekkel párosítva és a rövid karosszéria túllógás, különösen szűk belvárosokban az agilis utazási élménnyel és a fáradság nélküli kezeléssel meggyőző lesz. Ezért az egyenkénti kerékfelfüggesztés felel, amely a minőségi utazási élményt is biztosítja. A felfüggesztés egyes részei kovácsolt alumíniumból készülnek, ezzel hozzájárulnak a súlycsökkentéshez, amin ismét a menettulajdonságok és a hatékonyság nyer. A 35,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort váltakozó áramról Type2 csatlakozón keresztül, egyenáramról pedig CCS csatlakozón lehet majd tölteni. Ez utóbbi 30 perc alatt 80%-ra lesz képes feltölteni a lemerült akkucsomagot. A több, mint 200 kilométeres hatótávolság és az akkumulátor gyors feltöltése a mindennapokban is jól használhatóvá teszik az autót. Az akkut folyadékhűtés az ideális hőmérsékleti tartományban tartja és ezzel maximális hatásfokot biztosítanak. Ezzel egy időben az akkumulátor tömegét és méretét a beltér helykínálatának maximalizálása érdekében a lehető legkisebbre csökkentik. A Honda e a 2019-es Genfi Autószalonon mutatkozott be mint prototípus és az év folyamán fog megjelenni a széria változattal. 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 Lenkei Péter Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!