A megszállottak előtt úgy látszik semmi nem maradhat titokban. Mint arról mi is beszámoltunk, az amerikai Motortrend magazin exkluzív hozzáférést kapott a Tesla Cybertruckhoz (és a fejlesztőihez) a bemutatót megelőző pár hétben, ezért a premier órájában ők már ki is raktak pár írást és megannyi képet az autóról. Utóbbiakat az ő fotósaik lőtték a prototípusról, tehát nem számítógépes grafikáról van szó. Nos, most az egyik ilyen képen egy érdekes részletet fedezett fel egy Tesla rajongó. A hivatalos adatok szerint a legdrágább verziónak 500+ mérföld lesz a hatótávja, de úgy néz ki az a pimasz kis „+” elég sok tartalékot rejt. A kinagyított képrészlet tanúsága szerint ugyanis a Cybertruck prototípus 620 mérföldes hatótávval bírt, ami nagyjából 1000 km.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 #cybertruck 620 miles #range pic.twitter.com/FQoR7VuDaN — Tesla Cybertruck📐▫️ (@CybertruckTesla) December 10, 2019 Azt tudjuk, hogy az új Roadsterhez hasonlóan dupla rétegű akkupakkot kap majd ez a tank autó és a sportkocsinak is hasonló hatótávot Ígért a Tesla. A jóval nagyobb tömeg és rosszabb légellenállás miatt azonban ez csak úgy lehetséges, ha a Cybertruckban jóval nagyobb aksi lesz mint a Roadsterben. Mi is el szoktuk mondani, hogy az ilyen 1000 kilométeres villanyautó hatótávok inkább csak pszichológiailag fontosak, hogy leküzdjük az emberek fejében élő tévhiteket a villanyautók kapcsán. Nincsen ugyanis épeszű ember, aki „egy seggel” végigvezetne 1000 kilométert, ami valós, forgalommal megfűszerezett autópálya tempó mellett vagy 10 óra egyhuzamban. Ellenben a jelentős többletköltség és súly, amit egy ekkora aksi magunkkal cipelése jelent igencsak megkérdőjelezhető az ár/érték arány tekintetében. Szépség… A Cybertruck esete talán annyiban védhető, hogy itt valószínűleg a megpakolt, nehéz vontatmányt szállító, vagy kemény terepen közlekedő felhasználókra is gondoltak és szeretnének ilyen körülmények között is tisztességes hatótávot biztosítani – ami a gyári adatnak ilyenkor akár kétharmada, fele is lehet. (Ahogy egy benzinesnek vagy dízelnek is megugrik ilyenkor a fogyasztása). A Roadster esetében, pedig a versenytempó, a versenypálya, vagy Autobhan használat lehet a specifikáció hátterében. … és a Szörnyeteg. Ki gondolta, hogy mégiscsak rokonok? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!