Villanymotort kaphat a Toyota kisautója

Tisztán elektromos meghajtással érkezhet az Aygo következő generációja, a Toyota egyetlen európai modellje, mely nem elérhető hibrid változatként. A döntés még nem hivatalos, ám a Toyota Europe vezérigazgatója azt nyilatkozta az Automotive News hírportál újságíróinak, hogy semmiképpen sem hagyja el a miniautók szegmensét (ahogyan számos rivális autógyártó, például a Ford, Fiat, és az Opel is teszi a növekvő gyártási költségekre válaszul), hiszen az Aygo rendkívül sikeres terméknek bizonyult, becsalogatva a fiatalabb vásárlókat a japán vállalat kereskedéseibe.

A nagyvárosok által bevezetett és bevezetni tervezett zéró-, vagy alacsony kibocsátási zónák azonban egy hatalmas piaci lehetőséget nyitnak a villanymotorral hajtott A-szegmensű, vagy annál is apróbb személygépkocsik felé, melyek a városlakók kis távolságú mobilitási igényeit kielégítik. Az is megerősíti az Aygo EV érkezését, hogy a tavalyi hírek szerint a Citroën C1-nek is ez lesz a sorsa, ami a Peugeot 108-cal együtt az Aygo testvérmodellje. A Toyota együtt dolgozik a PSA Csoport két autógyártójával ezen a trión, és a franciák korábban azt nyilatkozták, hogy ha utánpótlást kapnak ezek a kisautók, akkor az biztosan tisztán villanyos lesz.

EZT OLVASTAD MÁR?  Önvezető koncepciók sorával készül a Renault a jövőre

Az Aygoból 83 030 darabot adott el a Toyota ez év első 10 hónapjában, messze túlszárnyalva a Peugeot 108 (48 542 db) és a Citroën C1 (44 399 db) eladási számát. Előre borítékolható, hogy ha valóban lesz Aygo villanyautó, annak a sikerét nem a vásárlói kereslet fogja meghatározni, hanem hogy a Toyota gyára mennyire tud lépést tartani a beérkező rendelésekkel. A Toyota Csoport összesen három teljesen elektromos autót dob a piacra 2021-ig Európában, ezek egyike biztosan a Lexus UX 300e lesz, valamint állítólag a Kínában a jövő évtől értékesített C-HR kompakt SUV is megérkezik a kontinensre.

Elektromos autót használsz?